טבע הודיעה על אישור הגרסה הגנרית של TRIBENZOR בארה"ב

החברה נמצאת בשלבים הסופיים של ההכנות להשקה ■ לאחרונה השיקה טבע גם את הגרסה הגנרית לטבליות Azor; השקות אלה מחזקות את פורטפוליו המוצרים נוגדי לחץ דם של החברה ■ המניה מגיבה בעלייה של 1.3%

מטה טבע בפתח תקוה / צילום: אלון רון
מטה טבע בפתח תקוה / צילום: אלון רון

ענקית התרופות הישראלית טבע  הודיעה היום (ב') על אישור הגרסה הגנרית של טבליות Tribenzor בארה"ב ונמצאת בשלבים הסופיים של ההכנות להשקה. טבע גם השיקה לאחרונה את הגרסה הגנרית לטבליות Azor בארה"ב. השקות אלה מחזקות את פורטפוליו המוצרים נוגדי לחץ דם של טבע.

הורדת לחץ הדם מפחיתה את הסיכון לאירועים קטלניים ולא קטלניים במערכת הלבבית, בעיקר אירועי שבץ והתקף לב. אצל מטופלים רבים, נדרשת יותר מתרופה אחת כדי להגיע לרמת לחץ הדם הרצויה. טבע מציעה קרוב ל-600 תרופות גנריות ומחזיקה בפורטפוליו הגדול ביותר של מוצרים גנריים שקיבלו את אישור ה-FDA. 

לטבע יש יותר מ-300 רישומי מוצרים הממתינים לאישור ה-FDA, ועמדה מובילה מבחינת הזדמנויות להיות החברה הראשונה להגיש בקשה לתרופה, עם יותר מ-100 הגשות ראשונות של בקשות לתרופה הממתינות לאישור בארה"ב. נכון להיום, אחד מכל שישה מרשמים לתרופות גנריות בארה"ב הוא למוצר גנרי של טבע .

סך המכירות השנתיות של Tribenzor עמד על כ-240 מיליון דולר בארה"ב, וסך המכירות השנתיות של Azor עמד על כ-354.1 מיליון בארה"ב, כך על פי נתוני ה-IMS נכון לאוגוסט 2016.