איי.די.אן נאלצה למכור שני נכסים בהפסד כבד כדי לפרוע חובות

חברת הנדל"ן דיווחה כי תרשום מכך הפסד של 6 מיליון אירו ■ תישאר עם קופת מזומנים של כ-3 מיליון אירו, ללא התחייבויות או נכסים משמעותיים

הנכס הנמכר בשטוטגרט גרמניה / צילום: מצגת החברה
הנכס הנמכר בשטוטגרט גרמניה / צילום: מצגת החברה

חברת הנדל"ן הקטנה איי.די.אן  (ADN), הפועלת בתחום של נדל"ן מניב במדינות מערב אירופה, נאלצה למכור שני נכסים בהפסד כבד. זאת עקב התחייבותה להחזיר הלוואות לקבוצת הפניקס (בהיקף של 1.9 מיליון אירו), לחברת רבד של יגאל אהובי (2.6 מיליון אירו) ולמשקיע נוסף (כמיליון אירו).

החברה דיווחה לבורסה כי תמכור את כל החזקותיה בשתי חברות בנות שלה המחזיקות בנכסים בגרמניה ובצרפת בכ-8.5 מיליון אירו, מה שיאפשר לה לפרוע את ההלוואות לנושי החברה ולהזרים לקופתה את היתרה, 500 אלף אירו.

הנכסים רשומים בספרי החברה בכ-14.5 מיליון אירו, כך שהיא תרשום הפסד של 6 מיליון אירו על העסקה (כ-25 מיליון שקל) בדוח לרבעון השלישי של השנה. עוד מציינים באיי.די.אן כי לאחר שתושלם העסקה, החברה תישאר עם קופת מזומנים בהיקף של כ-3 מיליון אירו, ללא התחייבויות או נכסים משמעותיים.

השליטה באיי.די.אן נרכשה על-ידי אבי נחמיה, מנכ"ל החברה, ורומן ירובי בסוף 2011, מידי רון גוטלר ועופר ארדמן, בהשקעה של כ-32 מיליון שקל, בעיקר באמצעות הקצאת מניות. כיום מחזיקים נחמיה וירובי בכ-61% ממניות החברה, וגוטלר וארדמן מחזיקים בכ-20% מהון המניות של חברת הנדל"ן. החברה נסחרת בשווי של כ-23 מיליון שקל.

מוקדם יותר השנה עדכנה איי.די.אן כי תאגיד הענק הגרמני בוש (Bosch) הודיע לה על החלטתו לסיים את הסכם השכירות בנכס שלה בשטוטגרט שבגרמניה (שהוא אחד מאלה שנמכרו כעת) בעוד שנה, בהתאם לאופציה שקיימת בהסכם בין הצדדים.