הבורסה בת"א ננעלה בירידות; אופקו צנחה בכ-7%

נמשכות הירידות בוול סטריט ■ הבחירות בארה"ב: הקלפיות נפתחו וזהות הנשיא הבא תתברר בשעות הלילה המאוחרות ■ הכנסות שיא לאורמת ברבעון השלישי ■ מניות הפארמה הובילו את הירידות

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלההיום (ג') במגמה שלילית, כאשר דריכות שיא נרשמה בשווקים לקראת הבחירות הגורליות לנשיאות ארה"ב. המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים.

 

 מלבד המועמדים לנשיאות, קלינטון וטראמפ, נראה כי גם הבולשת הפדלרית בארה"ב (FBI ) התגלתה במהלך מערכת הבחירות התוססת כשחקן משמעותי מאוד שטורף את הקלפים כל פעם מחדש. לפני מספר שבועות הודיע ראש ה- FBI ג'יימס קומי על סגירת החקירה נגד הילארי קלינטון בגין פרשת המיילים, בהמשך הודיע על בדיקה מחודשת בעניין זה ובכך העניק רוח גבית לטראמפ והצית עצבנות רבה בשווקים הפיננסים, שפיתחו "טראמפ-פוביה" (מדד ה- S&P סגר בירידות במשך 9 ימים רצופים).

שלשום, קומי שוב התערב במערכת הבחירות וסיפק דרמה נוספת כאשר הודיע כי אין מקום להעמיד לדין את קלינטון.

למרות שסקרים עדכניים שפורסמו אתמול מעניקים יתרון של עד כ-4% לקלינטון, המירוץ בין המועמדים עדיין צמוד וקיימות מספר מדינות מתנדנדות שעשויות להכריע את הבחירות. היום בצהריים (שעון ישראל) נפתחו הקלפיות בארה"ב כאשר בשעות הלילה המאוחרות (שעון ישראל) הקלפיות ייסגרו. המדגמים הראשונים ככל הנראה יפורסמו מספר שעות לאחר מכן וניתן יהיה לראות כיצד בורסות אסיה מגיבות לתוצאות הראשוניות.

מסתמן: שינוי ימי המסחר של הבורסה בת"א יירד מהפרק

אורמת טכנולוגיות  דיווחה היום על עלייה של כ-13% בהכנסות הרבעון השלישי לשיא של 184.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה הרווח הנקי ירד בחדות ל-12.1 מיליון דולר, בעיקר בשל הוצאות חד פעמיות שונות.

מניות הבנקים ממשיכות לבלוט במסחר לאחר שאתמול סגרו בעליות חדות. בתוך כך אתמול נחשף ב"גלובס" כי דיסקונט  בדרך לחתום על הסכם שכר חסר תקדים שיעניק לכל עובדי הבנק תוספת של כ-1,500 שקל.

שותפות הגז רציו  תגייס כ-570 מיליון שקל בהנפקת אג"ח - אל מול הכוונה המקורית לגייס סכום קטן יותר, כ-80-100 מיליון דולר. ב"גלובס" נחשף אתמול כי ההנפקה רשמה ביקושים גבוהים של למעלה מ-700 מיליון שקל, ונסגרה על תשואה של 6.5%. 

לידר: התועלת במיזוג אבנר-דלק קידוחים עולה על החסרונות

מניות נוספות שבלטו במסחר הן טבע , פריגו  , מיילן  ונייס , שחזרו מניו-יורק עם פערים חיוביים קלים, בעוד אופקו  ופרוטרום  חזרו עם פערים שליליים של עד כ-2.1%.