נעילה חיובית באירופה; קרדיט אגריקול זינקה כ-5%

דריכות שיא בשווקים לקראת הבחירות בארה"ב: זהות הנשיא/ה תתברר הלילה (שעון ישראל) ■ מאקרו: היצוא בסין ובגרמניה התכווץ ■ סקטור האנרגיה בלט במסחר

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה חיובית ,על רקע מגמה דומה בוול סטריט, בעוד עיני המשקיעים נשואות לבחירות הגורליות בארה"ב שנערכות היום. 

 

אחר הצהריים (שעון ישראל) נפתחו הקלפיות בארה"ב ובשעות הלילה המאוחרות תתברר זהותו של נשיא ארה"ב הבא. הסקרים האחרונים מעניקים יתרון של עד כ-4% למועמדת הדומקרטית הילארי קלינטון. זאת על רקע "פצצה" נוספת שהטיל ראש ה- FBI ג'יימס קומי, שהודיע שלשום כי אין מקום לפתוח בחקירה נגד קלינטון.

סקטור האנרגיה ביבשת בלט במסחר, הן על רקע עליות במחירי הנפט  והן לאור דיווח לפיו איראן, סין וצרפת חתמו על מזכר הבנות בנוגע לעסקת אנרגיה חדשה.

בזירת המאקרו פורסם היום בגרמניה נתון התפוקה התעשייתית, שהצביע על התכווצות של 1.8% בתפוקה התעשייתית בספטמבר, בעוד אנליסטים בשוק ציפו להתכווצות של 0.6%. עם זאת, ברמה הרבעונית, התפוקה התעשייתית טיפס בקצב של 0.3%. עוד פורסם בגרמניה כי היצוא התכווץ בשיעור של 0.7% בספטמבר.

קרדיט אגריקול  דיווח היום על רווח נקי של 2.1 מיליארד דולר ברבעון השלישי, מעל תחזיות האנליסטים בשוק. מניות הבנק הצרפתי זינקו בחדות לאור הדוחות החיוביים. 

היצוא בסין התכווץ

המסחר במרבית בורסות אסיה נחתם היום בעליות שערים. מלבד הבחירות בארה"ב, המשקיעים מתמקדים בנוסף בנתוני מאקרו שפורסמו בסין ובאמירות של שר האוצר היפני.

 

 

בסין פורסמו היום נתוני המאזן המסחרי, שהצביעו על ירידה של 7.3% ביצוא בשיעור שנתי באוקטובר. מדובר בשיפור מסוים לעומת הקריאה בחודש ספטמבר שהצביעה על נפילה של כ-10% ביצוא. היבוא ירד בשיעור שנתי של 1.4% באוקטובר. עוד פורסם בסין כי רזרבות המט"ח של סין בדולרים ירדו ב-45.7 מיליארד דולר באוקטובר לרמה של 3.12 טריליון דולר, הירידה החדשה ביותר זה תשעה חודשים.

שר האוצר היפני טארו אסו, אמר היום כי אם תוצאות הבחירות יובילו לתנודות חדות בשוק המט"ח, הרשויות במדינה מוכנות לפעול. למעשה, אסו רמז לכך שאם הין יזנק בחדות בעקבות תוצאות הבחירות, הממשלה עשויה להתערב בשוק המט"ח כדי למתן את התנודה.

מניית סמסונג  ריכזה עניין על רקע דיווחים לפיהם המשטרה בדרום קוריאה פשטה על משרדי החברה בחשד למעורבות בפרשת שחיתות מקיפה.