פרטנר משיבה אש: "הרשת של פלאפון איטית יותר"

גורמים בפרטנר פנו למשרד התקשורת בעקבות דרישת פלאפון שפורסמה ב"גלובס", לפיה יש למנוע מפרטנר להשיק שירותי רשת מתקדמים בשל היעדר הקצאת תדרים

איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

"העובדה שהרשת הסלולרית של פלאפון איטית יותר, אינה סיבה לפנות למשרד התקשורת שיעצור האצה נוספת של הרשת הסלולרית המהירה בישראל", כך אומרים היום (ג') גורמים בכירים בפרטנר  בעקבות דרישת פלאפון למנוע מהחברה להשיק שירותי דור 4.5 (LTE Advance).

כפי שנחשף ב"גלובס", פרטנר והוט מובייל, באמצעות הרשת המשותפת שלהן PHI, מתכוונות להשיק רשת דור 4.5 בחודשים הקרובים. הרשת תספק מהירויות פי 3 יותר גבוהות מאשר היום ואפקטיבית תהיה מסוגלת להציע קצבים של כ-60-70 מגה ללקוח.

אתמול התברר כי בעקבות היוזמה, פנתה פלאפון למשרד התקשורת ודרשה הקצאת תדרים כדי שתוכל להשיק שירותי דור 4.5 במקביל, תוך שהיא קוראת להימנע מלתת לחברות יתרון שיווקי על פניה. בבסיס הטענה של פלאפון, הכשל של משרד התקשורת בפינוי והקצאה מחדש של תדרים במסגרת תוכנית שעליה הצהיר והתחייב.

פרטנר החליטה להגיב בחריפות לבקשה של פלאפון, היות וגם בעבר אירע מקרה דומה שבו נבלמה תוכניתה להשקת רשת דור רביעי, וזאת עד שהמשרד הקצה תדרים ייעודיים לפלאפון וסלקום. ככל הנראה פרטנר אינה מוכנה לוותר הפעם והיא תיאבק על כך בתקיפות.

זו הסיבה שבפרטנר החליטו להגיב היום על דרישת פלאפון תוך שהם מציגים נתונים מדוח (OpenSignal) שפורסם בתחילת 2016, שקבע שרשת הדור הרביעי של פרטנר היא המהירה בישראל, עם הפריסה הרחבה ביותר.

בשבוע שעבר, בכנס המובייל של כלכליסט, דיבר איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר על עתיד תשתיות התקשורת בישראל ועל ההשקעות של פרטנר ברשת הקווית והסלולרית של החברה, ואמר: "פרטנר הייתה חברת התקשורת הראשונה שהעניקה ללקוחותיה את היכולת ליהנות מהדור הרביעי. אנחנו מחויבים להביא ללקוחותינו גם את הדור הבא. כיוון שאנו צופים שמגמת צריכת הדאטה במכשירים ניידים רק תלך ותתגבר, התחלנו לערוך כבר ניסויים לקראת השקת דור 4.5, מה שמכונה .LTE Advanced

בנבנישתי הזהיר מפני הסכנה שישראל תישאר מאחור ביחס לעולם: "אם לא יחול בטווח המיידי שינוי משמעותי, לא ידברו פה בשנה הבאה על איך מדינת הסטארט-אפים עשתה זאת שוב, אלא על איך הפכה ישראל ממדינה מובילה בתשתיות סלולר, למדינה שמשתרכת אי שם מאחור. הסיבה שכניסת טכנולוגיות חדשות לשוק התקשורת, אינה כבר כמו בימים שמדינת ישראל הייתה מובילה עולמית בתחום, נעוצה בעובדה שחברות התקשורת בישראל הקטינו בתקופה האחרונה משמעותית את ההשקעות שלהן בתשתית".