צרות בשחקים: גו פרו מבצעת ריקול ל-2,500 רחפנים

הרחפנים, מדגם Karma החדש, זומנו לתיקון לאחר שבחלקם נפסק החשמל בעת הפעילות ■ אנליסט: "היו המון ציפיות להתאוששות החברה באמצעות המזל"טים, אז זו לא התחלה טובה"

צפי המכירות של גו פרו (GoPro) בעונת החגים, שכבר היה מאכזב, הפך כעת לקודר עוד יותר. החברה הודיעה שהיא מזמנת לתיקון כ-2,500 מזל"טים של המותג קרמה (Karma) החדש, לאחר שבמספר קטן מהם נפסק החשמל בעת הפעילות. בשבוע שעבר הנמיכה גו פרו את תחזית המכירות שלה לשנה כולה, והכנסותיה ברבעון השלישי היו קטנות מציפיות האנליסטים.

מניית החברה (סימול: GPRO) צנחה אתמול ב-8% ל-10 דולר במסחר שלאחר הסגירה, לאחר שמתחילת השנה כבר איבדה קרוב ל-40% מערכה.

גו פרו אמרה כי לא דווח על שום פציעות או נזק לרכוש מהמזל"טים החדשים שלה. החברה, הידועה במצלמות האקסטרים דמויות-הקוביה שלה, הודיעה כי הקונים יכולים להחזיר את הרחפנים ולקבל החזר מלא. בהודעה שפרסמה אתמול (ג') ציינה החברה כי אינה מציעה מכשירים חלופיים. החברה הוסיפה כי היא מבצעת את הזימון לתיקון בשיתוף פעולה עם הוועדה לבטיחות מוצרי הצריכה בארה"ב ועם מנהלת התעופה הפדרלית של ארה"ב, וכי בכוונתה לחדש את מכירת מזל"טי קרמה ברגע שייפתרו הבעיות.

מנכ"ל גו פרו, ניק וודמן, מהמר על המזל"טים החדשים להמרצת הצמיחה, אך הנמכת תחזית ההכנסות של החברה מצביעה על כך שהמכשירים לא יהפכו ללהיט הצרכני שלו קיוותה החברה. ייתכן שהזימון לתיקון יצמצם עוד יותר את המכירות.

המשקיעים קיוו שהמצלמה החדשה ביותר של גו פרו, Hero5 ומזל"טי קרמה יתרמו לאישוש החברה. אך בשיחת הוועידה האחרונה שערכה החברה לרגל פרסום דו"חותיה, אמרו מנהלי החברה כי מכירות Hero5 עלולות להיפגע מבעיות ייצור. כעת חוששים המשקיעים גם לגבי מכירות המזל"ט.

"היו המון ציפיות להתאוששות החברה באמצעות המזל"טים, אז זו לא התחלה טובה", אמר אנליסט.