רכישה שמינית השנה: פרוטרום רוכשת את פיאסה המקסיקנית

פרוטרום רוכשת 75% ממניות פיאסה, מובילה מקומית במקסיקו בשוק פתרונות ה-Savory, בתמורה כוללת, לרבות חוב, של כ-405 מיליון פזו מקסיקני (כ-20.5 מיליון דולר)

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

פרוטרום  הודיעה היום (ה') על רכישה נוספת, השמינית במספר ב-2015, כשחתמה על הסכם לרכישת 75% ממניות קבוצת פיאסה המקסיקנית, החברה המקומית המובילה בשוק פתרונות ה-Savory במקסיקו, בתמורה כוללת, לרבות חוב, של כ-405 מיליון פזו מקסיקני (כ-20.5 מיליון דולר).

במסגרת העסקה תרכוש פרוטרום גם את הנדל"ן בו שוכן אתר הייצור המרכזי של פיאסה המשמש גם כמטה החברה, הממוקם בעיר מונטריי שבמקסיקו. הסכם הרכישה כולל מנגנון תמורה עתידית המבוסס על ביצועיה העסקיים העתידיים של פיאסה וכן אופציה לרכישת יתרת המניות החל מעוד כ-5 שנים מיום השלמת העסקה במחיר המותנה בביצועיה העסקיים העתידיים של החברה. השלמת העסקה צפויה במהלך השבועות הקרובים ותמומן באמצעות חוב בנקאי.

הכנסות פיאסה ב-12 החודשים שהסתיימו בחודש ספטמבר 2016 עמדו על כ-800 מיליון פזו מקסיקני (כ-45 מיליון דולר), לאחר שרשמה ב-5 השנים האחרונות קצב צמיחה שנתי ממוצע של כ-8%.

רכישת פיאסה הינה הרכישה הראשונה של פרוטרום בשוק המקסיקני, והחמישית באמריקה הלטינית ב-4 השנים האחרונות.

ריקרדו מדריגל, מנכ"ל קבוצת פיאסה וממייסדיה, ימשיך לכהן בתפקידו וישתלב בהנהלה הגלובלית של פעילות הטעמים של פרוטרום לצד המשך היותו בעל מניות בפיאסה.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום, ציין עם דיווח העסקה כי "רכישת פיאסה ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית של קבוצת פרוטרום. זוהי רכישה אסטרטגית חשובה המאפשרת לפרוטרום כניסה משמעותית לשוק המקסיקני, שהינו מהשווקים המרכזיים באמריקה הלטינית ומהצומחים והחשובים בעולם". 

יהודאי סיכם ואמר כי "אנו פועלים לאיתור ולביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו תוך דגש מיוחד על שווקים בעלי קצבי צמיחה גבוהים ויש לנו צנרת חזקה של רכישות אסטרטגיות פוטנציאליות. נמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020".