וול סטריט: הדאו סגר בשיא; מניות הטכנולוגיה איבדו גובה

עמק הסיליקון המשיך לסבול מאפקט טראמפ ■ תפוקת הנפט באופ"ק בשיא - הנפט ירד מתחת ל-45 ד' ■ חשש שטראמפ יכפה על חברות הטכנולוגיה הגדולות להחזיר כסף לארה"ב

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בארה"ב התנהל היום (ה') במגמה מעורבת, מחד היו אלה עליות במניות התעשיה הכבדות ומאידך ירידות במניות הטכנולוגיה הכבדות. בארה"ב מעלים הערב חשש מפני פעולה של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, שתחייב את חברות הטכנולוגיה הכבדות להחזיר כסף לארה"ב ולשלם עליו מס, נתון שהקרין עליהן באופן שלילי.

מניות התעשיה הכבדות נהנות ביומיים האחרונים מהערכות כי טראמפ יגדיל את ההשקעות בתעשיה המקומית הכבדה כדי לאושש את הכלכלה, מה שיקרין באופן חיובי על הביצועים שלהן. הערכה זו מקבלת אישוש מהמסחר בשוק האג"ח שצופה עלייה בלחצים האינפלציונים. הביטוי הראשוני להערכות אלה זה עלייה בתשואות האג"ח הממשלתי הארוך - תשואות שהגיעו הערב ליותר מ-2.1%.

מדד דאו ג'ונס עלה בשיא היום במעל 250 נקודות והגיע לשיא כל הזמנים, ולבסוף ננעל במעל 200 נקודות. המסחר בבורסות אירופה הסתיים בירידות שערים, ובאסיה ננעל מדד הניקיי בעלייה של כמעט 7%, לאחר שקרס אתמול לאחר היוודע תוצאות הבחירות.

 

 

פחות מיומיים לאחר הבחירות, נפגשו נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה והנשיא הנבחר דונלד טראמפ בבית הלבן, ועל פי הדיווחים הפגישה התנהלה בידידות רבה. "דנו בנושאים שונים רבים; חלקם נהדרים וחלקם עדיין טעוני קשיים", אמר טראמפ, והוסיף כי הוא "מצפה להמשיך ולקיים מגעים עם הנשיא בעתיד וגם להזדקק לעצתו." 

היום ואתמול מתקיימות ברחבי ארה"ב הפגנות של אלפי אמריקאים, המוחים על בחירתו של טראמפ לנשיא. יש לציין, בהקשר זה, כי 52% מהאמריקאים הצביעו להילארי קלינטון, אולם טראמפ נבחר בגלל שיטת הבחירה שבה מנצח המועמד שמנצח במספיק מדינות כדי להשיג יותר מ-270 אלקטורים.

הנפט   ננעל בירידות של מתחת ל-45 דולר לאחר שסוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) דיווחה כי באוקטובר עלתה תפוקת הנפט של מדינות קרטל אופ"ק לשיא חדש - 33.83 מיליון חביות ביום. העלייה, לדברי ה-IEA, נבעה מהתאוששות התפוקה בניגריה ולוב, בצד הגברת תפוקה בעיראק.

בגזרת המאקרו, פורסם הנתון השבועי של מספר תביעות האבטלה בארה"ב. נוספו 254 אלף תביעות חדשות, מעט פחות מהצפי שעמד על 267 אלף תביעות.

טוויטר  הודיעה כי סמנכ"ל התפעול של החברה, אדם ביין, יעזוב את החברה בעוד מספר שבועות. ביין, שנחשב למי שהוביל את תהליך הבנייה והביסוס של מערך הפרסום ברשת המיקרו-בלוגינג, יוחלף בתפקידו ע"י אנתוני נוטו, סמנכ"ל הכספים של החברה.

מניות החברות הגדולות מעמק הסיליקון, שרשמו אתמול ירידות בעקבות תוצאות הבחירות, ריכזו גם היום את תשומת הלב של המשקיעים: אפל , פייסבוק , גוגל , אמזון .

חברת התרופות פריגו  דיווחה על הפסד של 8.76 דולר למניה. בניכוי הוצאות חד-פעמיות, הרווחים עמדו על 1.65 דולר למניה, גבוה מתחזיות האנליסטים שצפו רווח של 1.59 דולר למניה. החברה הכניסה ברבעון האמור 1.35 מיליארד דולר, וצופה (בהתאמה שנתית) רווח של 6.85-7.15 דולר למניה.

מיילן  רשמה רווח נקי של 1.38 דולרים למניה, מתחת לקונצנזוס האנליסטים בשוק שעמד על רווח של כ-1.45 דולרים למניה.

סקטור הפארמה מקבל רוח גבית מהפסדה של המועמדת הדמוקרטית, הילארי קלינטון, שהבטיחה להטיל עליו פיקוח הדוק יותר. בין החברות שאמורות להנות מבחירתו של טראמפ: וליאנט , פייזר ו-טבע .

רשת הקמעונאות מייסיס  פספסה את תחזית הרווחים לרבעון הקודם. התחזית עמדה על רווח של 41 סנט למניה, אך הרשת רשמה רווח של 15 סנט למניה בלבד. בנוסף, הודיעה מייסיס על מכירת מספר נכסי נדל"ן בבעלותה, ביניהם בניין הרשת בסן-פרנסיסקו, שאותו מכרה החברה בכרבע מיליארד דולר.

בין החברות שיפרסמו את דוחותיהן לאחר הסגירה בולטות וולט דיסני  ו-NVIDIA .