ישראל ורוסיה חתמו על שיתוף-פעולה בתחום החקלאות

את ישראל ייצג אורי אריאל, שר החקלאות ■ אריאל: "25 שנה לכינון היחסים בין המדינות, שיתוף-הפעולה ביניהן מתעצם, ולחקלאות הישראלית יש חלק משמעותי בכך"

אורי אריאל / צילום: תמר מצפי
אורי אריאל / צילום: תמר מצפי

שר החקלאות, אורי אריאל ומקבילו הרוסי, סרגי לוין חתמו היום (ה') על הסכם לשיתוף-פעולה בין ישראל לבין רוסיה, בתחומי החקלאות. ההסכם עוסק בפיתוח משק החלב ברוסיה, בסיוע ישראלי בהקמת מרכז סיטונאי ברוסיה והחלפת ידע בין הקריה למחקר חקלאי (מכון וולקני) לבין האוניברסיטה הממלכתית של משרד החקלאות ברוסיה.

בלשכתו של שר החקלאות אריאל העריכו היום כי היקף שיתוף-הפעולה בין המדינות בתחומי החקלאות יסתכם במיליארדי שקלים. שם אמרו כי ההסכם נחתם לאחר שורה של מפגשים שהתקיימו בשנה האחרונה בין אריאל לבין מקבילו הרוסי, והוא כולל הקמת רפתות ברוסיה - בהתבסס על ידע וטכנולוגיות מישראל.

ההסכם כולל גם הבנות על שיתוף-פעולה בין שתי המדינות בתחום ההשקיה והמים, ואחסון ושימור של תוצרת חקלאית. כך, המרכז הסיטוני שמתוכנן ברוסיה, יוקם מתוקף ההסכם החדש על בסיס ידע מישראל.

אריאל הגדיר את ההסכם שעליו חתם הבוקר כ"אבן דרך ביחסי ישראל ורוסיה". הוא הוסיף ואמר כי "25 שנה לכינון היחסים בין המדינות, שיתוף-הפעולה ביניהן מתעצם, ולחקלאות הישראלית יש חלק משמעותי בכך".

אמש (ד') נפתח ביקורו הרשמי של ראש ממשלת רוסיה, דימיטרי מדבדב בישראל. במסגרת ביקורו, מדבדב צפוי לבקר היום במכון וולקני שבבית דגן ולהיחשף למגוון של טכנולוגיות ופיתוחים ישראליים לחקלאות, בדגש על שיטות חדשות לשיפור יבולים של חיטה, פירות וירקות ולייעול משק החלב.