סוף-סוף: אפל תתחיל למכור מכשירי אייפון מוזלים בחנויותיה

מי שתמיד רצה מכשיר אייפון מדור חדש, אבל המחיר היה גבוה מדי עבורו, יכול מעכשיו לרכוש במחיר מופחת מכשיר מחודש ישירות מאפל ועם אחריות מטעם החברה

אייפון 6 צילום: רויטרס
אייפון 6 צילום: רויטרס

תלונה ידועה נגד אפל היא הסירוב המתמשך שלה למכור מוצרים למי שלא מוכן לשלם יותר, רק בגלל שהמכשיר קצת יותר טוב מהמתחרים. עכשיו, היא סוף סוף מתחילה להתייחס אליהן ולמכור אייפונים זולים - בערך.

החברה החלה להציע באתר שלה אייפונים מחודשים - כאלה שהוחזרו על ידי לקוחות בעקבות תקלות או חוסר שביעות רצון, נבדקו ותוקנו. עד כה, מכשירים כאלה נמכרו בהמונים למשווקים במדינות עניות למכירה חוזרת. עתה, בפעם הראשונה, מציעה אפל גם למאותגרי ארנק בארה"ב ליהנות מאייפון בלי להוציא עליו יותר כסף מכפי שהם יכולים להרשות לעצמם.

כרגע, מלאי המכשירים המחודשים כולל אייפון 6s ו-6s פלוס, כשהמחירים הללו נמוכים בקרוב ל-100 דולר בממוצע ממחירי אותם מכשירים ברכישה רגילה בחנויות אפל, והם מגיעים עם שנת אחריות וזכות להחזרה בדיוק כמו אייפונים חדשים.

את המכשירים ניתן לקבל במשלוח תוך יום לכל מקום בארה"ב, או לקחת מחנות אפל. בישראל, אגב, ניתן לקנות אייפונים בזול בדרך אחרת: במכירות מיוחדות של סחורה שנתפסה במכס.

בתחילת השנה השיקה אפל את האייפון SE שהגיע עם מפרט כמעט זהה לאייפון 6s בגוף של אייפון 5s בעל מסך קטן יותר, עם תו מחיר של 400 דולר. המכשיר נחשב להצלחה, אך לא מסחררת במיוחד, ולא הוביל לעלייה משמעותית במכירות האייפון.

המהלך של אפל מגיע גם על רקע דיווח של חברת מחקר השוק Canalys, לפיו אפל עומדת לאבד את המקום השני בשוק הסמארטפונים לטובת וואווי הסינית.