גזית גלוב משקיעה כחצי מיליארד שקל בקניון בסאו פאולו

אנליסט מבנק אוף אמריקה: "התמשכותו של המשבר הפיננסי בברזיל מאלצת את החברות הממונפות למכור את נכסיהן הטובים ביותר לצורך צמצום חובותיהן"

חברת הנדל"ן גזית גלוב  מרחיבה את השקעותיה בעיר הגדולה בברזיל, סאו פאולו. שלשום (ו') הודיעה החברה, כי חתמה על הסכם מחייב לרכישת 33% מהבעלות על המרכז המסחרי Shopping Cidade Jardim, בתמורה לתשלום של כ-410 מיליון ריאל ברזילאי (כ-470 מיליון שקל) במזומן.

המוכרת בעסקה היא חברה ברזילאית ציבורית בשם JHSF Participacoes, הנסחרת בבורסת סאו פאולו לפי שווי של כ-740 מיליון ריאל (כ-840 מיליון שקל), לאחר שמנייתה איבדה כ-83% מערכה בארבע השנים האחרונות. חברת JHSF, הנשלטת בידי משפחת Auriemo, מחזיקה כיום ב-5 קניונים בברזיל, ופעילה גם בתחום המלונאות והמסעדות.

במסגרת ההסכם, תמשיך המוכרת להחזיק ביתרת הבעלות בנכס (67%) לאחר השלמת העסקה, ובמקביל תעניק לגזית גלוב אופציה לרכוש 33% משטחי המסחר הפוטנציאליים בקרקעות הסמוכות למרכז המסחרי בהיקף של כ-30 אלף מ"ר, המיועדות לפיתוח עתידי. גזית גלוב, מצדה, תעניק ל-JHSF זכות הצעה ראשונה לרכישת 33% מזכויותיה בקניון Extra Itaim בסאו פאולו, הנמצא בבעלותה החלקית, במקרה שיוחלט לבנותו מחדש או למכור אותו. השלמת העסקה כפופה עדיין להתקיימותם של תנאים מתלים.

לדברי גזית גלוב, Shopping Cidade Jardim הוא אחד הקניונים המובילים והיוקרתיים בסאו פאולו, הממוקם על כביש הטבעת המרכזי של העיר. הוא נבנה ב-2008 וכולל כ-200 חנויות ובהן מותגים דוגמת פראדה, שאנל ולואי ויטון, וכן חדר כושר ומסעדות, בשטח מסחרי להשכרה (GLA) של כ-39 אלף מ"ר.

הקניון כולל גם כ-1,170 מקומות חניה, ושיעור התפוסה בו הוא 97%. הקניון מהווה חלק מקומפלקס הכולל תשעה בנייני מגורים יוקרתיים ושלושה בנייני משרדים, וממוקם בשכונת מורומבי היוקרתית.

את הרכישה תבצע גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, באמצעות החברה הבת גזית ברזיל, שבבעלותה המלאה. לאחר השלמת העסקה, תחזיק גזית ברזיל בבעלות על תשעה קניונים ומגדל משרדים בעלי שטח להשכרה (GLA) של כ-140 אלף מ"ר, ובשווי של יותר מ-1.8 מיליארד ריאל (כ-2.1 מיליארד שקל). לדברי מנכ"לית גזית ברזיל, מיה שטרק, הרכישה מהווה צעד חשוב עבור גזית ברזיל במימוש האסטרטגיה להגדלת הפורטפוליו בסאו פאולו, שנחשבת לבירה העסקית של יבשת דרום אמריקה כולה.

בתגובה לפרסום ההודעה כתב האנליסט דניאל גאספארטה מבנק אוף אמריקה מריל לינץ', כי מדובר ברכישה הזולה ביותר של קניון בדירוג הגבוה ביותר, וזאת בהשוואה לעסקאות אחרות שנעשו בברזיל בשנים האחרונות. גאספארטה ציין עוד, כי כפי שהיה צפוי, התמשכותו של המשבר הפיננסי בברזיל מאלץ את החברות הממונפות למכור את נכסיהן הטובים ביותר לצורך צמצום חובותיהן. מצב זה, פותח להערכתו אפשרות לשחקנים בעלי הון עצמי חזק ליהנות מהזדמנויות שצצות וימשיכו לצוץ בשוק, כשבין השאר עשויים קרנות פנסיה ומשקיעים פסיביים אחרים להציע למכירה את החזקתם הישירה בקניונים השונים.