טראמפ: "עצרו אירועי האלימות נגד מיעוטים, זה מעציב אותי"

בראיון לתוכנית "60 דקות" התייחס הנשיא הנבחר לתקריות האלימות נגד מוסלמים והיספנים שאירעו ברחבי ארה"ב מאז בחירתו, ואמר כי "אם זה עוזר - אני אומר עכשיו, עצרו את זה" ■ למפגינים נגדו: "אין לכם מה לפחד"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

הנשיא האמריקאי הנבחר דונלד טראמפ התייחס בראיון לתוכנית "60 דקות" ששודר הלילה (ב') לתקריות האלימות נגד מוסלמים והיספנים שאירעו ברחבי ארצות-הברית מאז בחירתו, בידי תומכיו. "הופעתי מאוד לשמוע את זה, שנאתי לשמוע את זה. ראיתי תקרית אחת או שתיים, זה נורא", אמר. "אני רוצה לאחד את המדינה הזו. אני כל כך עצוב לשמוע זאת, ואני אומר 'עצרו את זה'. אם זה עוזר, אומר זאת ישירות למצלמה, "עצרו זאת". טראמפ פנה גם למפגינים נגדו, ואמר "אין לכם מה לפחד. אנחנו הולכים להחזיר את המדינה".

במהלך הראיון נשאל טראמפ על המרוץ בינו לבין קלינטון, שהתאפיין, בידי מבקרים רבים, בעיקר בהכפשות הדדיות ולא בדיון על מדיניות. "לעיתים אתה צריך רטוריקה מסוימת כדי לגרום לאנשים למוטיבציה", אמר. "זה היה דו צדדי, הם היו קשוחים, ואני הייתי קשוח. הלוואי וזה היה רך יותר, ויותר על מדיניות, אבל אני גאה בקמפיין, הוא היה יוצא דופן". כשנשאל האם יפרסם את דוחות המס שלו, ענה הנשיא הנבחר כי "בבוא היום. אני תחת בדיקת רשויות המס, אבל לאף אחד לא איכפת מזה. ניצחתי את הבחירות בקלות".

בראיון טראמפ התייחס גם לשיחת הטלפון שקיבל מהמועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון לאחר שנודעו התוצאות. "זאת הייתה שיחה קשה עבורה, אני יכול לדמיין. יותר קשה עבורה משזה היה עבורי, ואני יודע שלי זה היה קשה", אמר. "היא לא הייתה יכולה להיות נחמדה יותר. היא פשוט אמרה, 'ברכותיי, דונלד. כל הכבוד'. אמרתי, 'אני רוצה להודות לך, היית מתחרה מעולה'. היא מאוד חזקה ומאוד חכמה".

יחסו החם ליריבתו הדמוקרטית המשיך, כשהכריז כי לא בטוח שימנה תובע מיוחד נגד קליטון בנוגע לפרשת המיילים. "אני אחשוב על זה. אני מרגיש שאני רוצה להתמקד בעבודות, בביטוח בריאות, בגבולות ובהגירה כרגע", אמר. המראיינת, לזלי סטאהל, הקשתה ואמרה "קראת לה נוכלת, אמרת שתכלא אותה". לכך השיב טראמפ כי "היא עשתה כמה דברים רעים. אני לא רוצה לפגוע בהם, הם אנשים טובים".

גם בעלה של קלינטון, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, התקשר לברך את הנשיא הנבחר לאחר ניצחונו. "הוא אמר שזה היה מרוץ נהדר, אחד מהנהדרים ביותר שהוא ראה", סיפר טראמפ בראיון. "הוא היה מאוד מאוד נחמד. הוא מוכשר מאוד, זאת משפחה מאוד מוכשרת, בהחלט אחשוב על להתייעץ עם ביל בעתיד".

טראמפ התייחס בראיון גם ליחסיו המעורערים עם התקשורת, ולשימושו התדיר ברשתות החברתיות. "טוויטר הוא צורה מודרנית של תקשורת. עם פייסבוק וטוויטר ואינסטרגם, יש לי 28 מיליון אנשים. אני חושב שאתמול אספתי עוד מאה אלף אנשים", אמר. "אני לא אומר שאני אוהב את זה, אבל זה מפיץ את הבשורה. כשאני מקבל סיקור רע, יש לי שיטה להילחם בחזרה".

לדבריו, "אין פה במה להתבייש. שם זה קורה. אני באמת מאמין שהעובדה שיש לי כוח כזה, זה עזר לי לנצח בכל כך הרבה מקומות, איפה הקמפיינים האחרים שהוציאו כל כך הרבה כסף. לרשתות החברתיות יש כוח אדיר יותר מהכסף שהם הוציאו, ובמידה מסוימת אני הוכחתי את זה".