נעילה מעורבת בוול סטריט; אפל ופייסבוק רשמו ירידות

גל מיזוגים ורכישות: סמסונג תרכוש יצרנית חלקי רכב ב-8 מיליארד דולר? ■ הירידות בהיי-טק נמשכו ■ עליבאבא: המכירות ביום הרווקים הסיני הסתכמו ב-17.79 מיליארד דולר

וול סטריט3 / צילום: רויטרס
וול סטריט3 / צילום: רויטרס

 המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, בעוד שהמסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה חיובית, והמסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת. מחיר הנפט התאזן לאחר שרשם ירידות במהלך היום. 

 

התקדמותו של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, בבניית הצוות אשר ישרת לצידו בבית הלבן, גרמה למשקיעים לזנוח את התנודתיות שאפפה את השוק מאז הבחירות. לפני סוף השבוע שרר ברקע אי הוודאות באשר לאיך ממשל דונלד טראמפ ישפיע על המניות בכלל, ועל מניות הטכנולוגיה בפרט.

במהלך סוף השבוע, אייש טראמפ שניים מהתפקידים החשובים בממשלו העתידי. הוא מינה את ריינס פרייבס, ראש הוועדה הארצית של המפלגה הרפובליקאית, לראש מטה הבית הלבן, ואת סטיבן בנון, בנקאי השקעות לשעבר ומראשי מה שמכונה הימין האלטרנטיבי, כ"אסטרטג ראשי" ו"יועץ בכיר". 

מחירי הנפט  ירדו במהלך רוב היום, בשל הסיכויים הנמוכים להודעת אופ"ק על כי הגיעו להסכם להקפאת תפוקת הנפט בפגישתם בהמשך החודש. בסוף יום המסחר התאזנו מחירי הזהב השחור.

עליבאבא  רשמה מכירות שיא בסך של 17.79 מיליארד דולר במהלך יום הרווקים הסיני שצויין ב-11.11.

מניות ההיי-טק הגדולות מתקשות להתאושש מתוצאות הבחירות ורשמו ירידות ניכרות: אפל , פייסבוק , גוגל , אמזון .

להבדיל, מניית טוויטר  נמצאת בתקופה מעולה, ייתכן שבעקבות השימוש האינטנסיבי שעשה טראמפ בפלטפורמת המיקרו-בלוגינג במהלך מערכת הבחירות, וגם לאחריה.

מניית Harman International  ריכזה עניין על רקע דיווחים כי סמסונג תרכוש את יצרנית חלקי הרכבים עבור 8 מיליארד דולר במזומן. הרמן מייצרת מערכות שמע, בידור ובטיחות לרכבים ומוצריה מצויים בכ-30 מיליון כלי רכב.

קונצרן התעשייה הגרמני סימנס  רוכש את תאגיד התוכנה התעשייתית Mentor Graphics בכ-4.5 מיליארד דולר, שמשקפים תשלום במזומן של 37.25 דולר למניה. העסקה תסייע לסימנס להגדיל את דריסת הרגל שלה בשוקי ארה"ב.

עסקה נוספת המתרקמת היא רכישת יצרנית התרופות הגנרית Amneal ע"י ענקית הפארמה השוויצרית נוברטיס . העסקה, לפי בלומברג, תשקף לAmneal הפרטית שווי של 8 מיליארד דולר. 

לוקהיד מרטין  זכתה לשדרוג המלצה מבנק ההשקעות סיטיגרופ, שמדרג כעת את המניה בהמלצת "קנייה". השדרוג מגיע על רקע הציפיות כי החברה, המייצרת מערכות נשק והגנה, תהנה מהגידול הצפוי בתקציב ההגנה האמריקאי תחת טראמפ.

בשלהי עונת הדוחות, אדוונס אוטו פרטס  ריכזה עניין לקראת פרסום הדוחות הרבעוניים שלה.  China Lodging Group, Noah Holdings ו-וודוורד צפויות לדווח לאחר הנעילה.

בסין פורסמו הבוקר נתונים מעורבים. מחד, ההשקעות בנכסים רשמו עלייה של 8.3% בתקופה שבין ינואר לאוקטובר השנה, נתון שהיכה את התחזיות המוקדמות, אך התפוקה התעשייתית בחודש החולף והמכירות הקמעונאיות איכזבו. התפוקה באוקטובר עלתה ב-6.1%, בעוד המכירות הקמעונאיות רשמו עלייה של 10% לעומת אוקטובר 2015, לעומת ציפיות לעלייה של 10.7%.

כלכלת יפן צמחה ברבעון השלישי של השנה ב-2.2% בחישוב שנתי, דיווח שהיכה את התחזיות המוקדמות לעלייה מינורית יותר של 0.9%.