גיל שרון ניסה לצרף את אילן בן-דב לרכישת גולן טלקום

בן-דב בחן את העסקה, ואולם הסיכויים שיצטרף לקבוצה נמוכים מאד בתנאים הקיימים ■ גיל שרון ממשיך בניסיונות לגבש קבוצת משקיעים לרכישת גולן

אילן בן דב / צילום: רוני שיצר
אילן בן דב / צילום: רוני שיצר

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון לשעבר, ניסה לעניין את איש העסקים אילן בן-דב בהצטרפות לקבוצת משקיעים לרכישת גולן טלקום. בן-דב בחן את העסקה, ואולם הסיכויים שיצטרף לקבוצה נמוכים מאד בתנאים הקיימים. גיל שרון ממשיך לפיכך בניסיונות לגבש קבוצת משקיעים, כאשר שמועות שמתרוצצות בשוק מדברות על כך שהוא עשוי לחבור מחדש לחזי בצלאל, שמועות שנדחו על ידי גורמים שמקורבים לבצלאל.

בן-דב היה הבעלים של פרטנר והיה הבעלים של סקיילקס יבואנית מכשירי סמסונג. גיל שרון, כיהן כמנכ"ל פלאפון עד לפני כשנה.
אתמול הודיע איש העסקים צביקה ברינבוים על הסרת התמודדותו מרכישת גולן טלקום. ברינבוים אף נסע לפגישה עם בעל השליטה באי. די. בי, בעלת השליטה בסלקום, בארגנטינה, ובסופו של דבר החליט שלא ללכת על העסקה. ברינבוים הגדיר את העסקה כמסוכנת ובסביבתו אמרו שהבעיה בעסקה הפכה להיות של גולן טלקום שמתעקשת על מחיר ותנאי עסקה מאד מסוכנים.

ככל הידוע בעלי המניות של גולן מסרבים לעסקה שלוקחת בחשבון ביצועים עתידיים של החברה, ודורשים את כל הכסף מראש (350 מיליון שקל). מהבדיקות שעשו משקיעים, התגלה כי העסקה הופכת להיות בעייתית בשל הירידה בביצועים של גולן והנטישה בשנה האחרונה שנמשכת גם בחודשים אלה, ולכן המחיר שדורשים בעלי המניות חייב להיות כפוף לביצועים עתידיים. לצד העסקה עם גולן, נדרש הרוכש להשלים הסכם איחוד רשתות עם סלקום, שעל גבי הרשת שלה הוא חייב לפעול בשל חוב של 600 מיליון שקלים שיש לגולן טלקום כלפי סלקום.