בציפייה למדיניות הכלכלית של טראמפ: נעילה חיובית באירופה

הצמיחה ביפן הקרינה באופן חיובי על המסחר, אך חוסר הוודאות סביב מדיניות הסחר של טראמפ גרם לדולר להתחזק מול המטבעות האסיאתיים

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה חיובית על רקע עליית הדולר. השווקים באסיה ננעלו במגמה מעורבת, לאחר שחוסר הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הנשיא האמריקאי הנבחר, דונלד טראמפ, מתחילה להקרין באופן שלילי השווקים. נתוני המקרו שהתפרסמו מצביעים על צמיחה מרשימה של הכלכלה היפנית אך התחזקות הדולר עלולה להעיב על ביצועי הכלכלה המקומית.

 

המשקיעים עוקבים אחר ההתפתחויות במדיניות הכלכלית של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, בציפייה לאפקט שיכול להיות לה על המדיניות המוניטרית. על פי הרפובליקנים, טראמפ מתכנן לחתוך את המיסים על מנת לאושש ולתמרץ את השוק, ומחכים לראות כיצד היא תשפיע על האינפלציה.

סמסונג נהנתה הלילה ממומנטום חיובי לאחר שאמש פורסם כי היא הרוכשת המועדפת לחברת הרמאן האמריקאית בתמורה ל-8 מיליארד דולר. "למרות ההשפעה השלילית על סמסונג בטווח הקצר, הרי שלטווח הארוך הרכישה אמורה לתת תשובה להתפתחות של החברה" צוטט הלילה אנליסט בוול סטריט המסקר את סמסונג. 

ביפן נרשמו עליות במניות הבנקים בהמשך לעליות במניות המערכת הפיננסית האמריקאית. המערכת הבנקאית היפנית כמו גם האמריקאית אמורה ליהנות מעלייה בריביות, עלייה שאמורה לבוא כבר בתקופה הקרובה, ההערכות בסקטור הפיננסים הן שטראמפ יקל ולו במעט על הרגולציה בענף הפיננסים שהוכבדה בתקופת אובמה ומצטטים קטעים מנאומים של הנשיא הנבחר בהם אמר כי הבנקים צריכים להלוות יותר כסף כדי להניע את הכלכלה האמריקאית.