נעילה חיובית בוול סטריט; טבע ירדה לאחר הדוחות ב-8.3%

מניית הפארמה הישראלית נחתכה בכ-8.3% בעקבות פספוס התחזיות ■ מחירי הזהב השחור קפצו בעקבות ציפיות השוק להקפאת התפוקה ע"י אופ"ק ■ מניות ההיי-טק הגדולות רשמו עליות

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים בעוד מחירי הנפט רשמו עליות חדות. המדדים המרכזיים בבורסות אירופה ננעלו בעליות שערים, לאחר נעילה מעורבת עם נטייה לירידות בבורסות אסיה.

 

המשקיעים עוקבים אחר ההתפתחויות במדיניות הכלכלית של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, בציפייה לאפקט שיכול להיות לה על המדיניות המוניטרית. על פי הרפובליקנים, טראמפ מתכנן לחתוך את המיסים על מנת לאושש ולתמרץ את השוק.

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות קלות על רקע עליית הדולר. השוקים באסיה ננעלו במגמה מעורבת, לאחר שחוסר הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הנשיא האמריקאי הנבחר, דונלד טראמפ,  הקרינו עליהם באופן שלילי. נתוני המקרו שהתפרסמו מצביעים על צמיחה מרשימה של הכלכלה היפנית, אך התחזקות הדולר עלולה להעיב על ביצועי הכלכלה המקומית.

מניות ההיי-טק הגדולות הראו סימני התאוששות לאחר המומנטום השלילי אותו חוו מאז בחירתו של טראמפ לנשיאות. נציין את אפל , גוגל , פייסבוק , אמזון  ו-נטפליקס .

מחיר הנפט  עלה, על רקע התקווה המחודשת כי מדינות אופ"ק יודיעו בפגישתן שתתקיים בהמשך החודש על הסכם מוסדר להקפאת תפוקת הנפט שלהן.

בגזרת המאקרו, נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב התפרסמו, והציגו עלייה של 0.8%.

טאואר  סיכמה היום את הרבעון השלישי של השנה, עם מכירות שיא של 326 מיליון דולר, צמיחה של 34% בהשוואה למכירות הרבעון השלישי אשתקד. בשוק ציפו מהחברה להציג הכנסות של 325 מיליון דולר. טאואר דיווחה על רווח נקי של 51 מיליון דולר, או 58 סנט למניה, בהשוואה ל-14 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טבע  סיכמה את הרבעון השלישי של השנה, עם עלייה של 15% בהכנסות ל-5.6 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.4 מיליארד דולר או 1.31 דולרים למניה (non-GAAP). ממוצע תחזיות האנליסטים בשוק עמד על הכנסות של כ-5.73 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-1.28 דולרים למניה. 

 

הום דיפו  דיווחה על עלייה של 6% במכירותיה ברבעון האחרון, בין היתר בעקבות הוריקן "מת'יו" והשטפונות בלואיזיאנה - שבעקבותיהם נהנתה החברה ממכירות נוספות בסך כ-100 מיליון דולר.