אמיר לוי אמור להצטלם לסרט על כחלון; יועמ"ש האוצר מתנגד

גורמים באוצר: מדובר בסרט על הדרג הפוליטי, ולדרג המקצועי אסור לקחת בו חלק ■ באב"ד: "נקבעה למחר ישיבה עם הגורמים המשפטיים על-מנת לברר האם ניתן לצלם את הסרט בתוך המשרד"

הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, השתתף אתמול (ב') בצילומי סרט על שר האוצר משה כחלון. ל"גלובס" נודע כי הצילומים אמורים להיות חלק מפרק נרחב שישולב בסרט על כחלון או אולי אפילו סרט נפרד שיוקדש לעבודת אגף התקציבים.

לצורך כך מבקשים יוצרי הסרט להתלוות ללוי בעבודתו ולצלם בין היתר דיונים פנימיים באגף התקציבים ובהנהלת האוצר, אולם הבקשה מעוררת התנגדות מצד היועץ המשפטי של המשרד, שסבור כי היא מנוגדת להוראות התכ"ם (תקנון כספים ומשק) של החשב הכללי.

משתתפי ישיבת ועדת הכספים של הכנסת שנערכה אתמול הבחינו כי הממונה על התקציבים (שהוזמן להציג את תקציב המדינה) עונד מיקרופון על דש חולצתו. צוות צילום שנכח באולם הישיבות תיעד את לוי ואת סגניתו יעל מבורך מכמה זוויות, בעת שהציגו את עיקרי התקציב. ב

ירור קצר העלה כי צוות הצילום לא הגיע במקרה לחדר הישיבות של הוועדה. מדובר בצוות של טלי שמש ואסף סודרי, יוצרי קולנוע מוערכים, שסרטם "מוות בבאר-שבע" זכה במאי השנה בפרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב.

אלא שמתברר שבכך לא תם תפקידו של לוי, אלא רק החל - הוא עתיד להשתתף בסרט על כחלון או לחלופין בסרט תיעודי חדש שיתאר את פעילות אגף התקציבים באוצר. לוי, נזכיר, אמור לסיים את תפקידו בעוד כחצי שנה (אם כהונתו לא תוארך על-ידי שר האוצר).

"קליק" עם לוי

סודרי ושמש מתלווים לשר כחלון מאז הבחירות במסגרת הכנת סרט על פועלו. תוך כדי העבודה על הסרט נוצר הקשר בין סודרי ושמש לבין לוי, וה"קליק" בין הצדדים חולל כנראה תפנית בעלילה. בימים האחרונים פנו הבמאים לאוצר והודיעו כי בכוונתם להתלוות ללוי בעבודתו ובין היתר להשתתף איתו בדיונים במשרד ובאגף התקציבים.

לוי עצמו אמר בשיחות פרטיות כי יש כוונה לצלם סרט דוקומנטרי באגף התקציבים, בידיעת שר האוצר ובתיאום עמו, אך לו עצמו אין עמדה בנושא. לדברי גורמים הקשורים להפקה, לא הוחלט עדיין מה ייעשה בחומרים המצולמים - האם ישולבו בסרט על כחלון או ישמשו לסרט חדש על התקציב.

המימון לסרט מגיע מגורם שלישי, ככל הנראה חברת yes.

ל"גלובס" נודע כי בלשכת היועץ המשפטי באוצר הביעו התנגדות לאישור הבקשה. הנימוק העיקרי לכך הוא שהשתתפותו של לוי בצילומים מנוגדת להפרדה העקרונית בין הדרג הפוליטי והדרג המקצועי במשרד. 

מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, אמר הערב ל"גלובס" כי "נקבעה למחר ישיבה עם הגורמים המשפטיים על-מנת לברר את הסוגיה האם ניתן או לא ניתן לצלם את הסרט בתוך המשרד. עד לקבלת החלטה בנושא ניתנה הנחיה שלא לצלם במשרד".

בכירים במשרד ביקשו להבהיר כי "לא הייתה מניעה משפטית לביצוע הצילומים מחוץ למשרד, ובכל מקרה לא מדובר בסרט על אמיר לוי או על אגף תקציבים".