"ההחזר שנציע למחזיקי אג"ח אפריקה טוב מכל אפשרות אחרת"

נציג ווסטפורט באסיפת האג"ח: מטרתנו להוריד מינוף באמצעות מכירת חלק מנכסי החברה ■ נאמני האג"ח: לקוח של סיטיבנק מבקש לעשות בדיקת נאותות לאפריקה

קרן ההשקעות האמריקאית ווסטפורט ממשיכה להראות רצינות לגבי מידת כוונותיה לרכישת הבעלות על אפריקה ישראל במסגרת הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח. אחרי שהגישה למחזיקים הצעה מפורטת להסדר חוב, שכוללת גם פרטים לגבי תוכניותיה לחברה ביום שאחרי השלמתו, הגיעו היום שני בכירי הקרן לאסיפת המחזיקים שכונסה בתל-אביב, ולצדם יועציהם ממשרד עורכי הדין שיבולת.

אחד משני בכירי הקרן שהתייצבו לאסיפה הוא הישראלי ניב חריזמן, שזכור לוותיקי שוק ההון המקומי כאחד ממייסדי קרן פליינפילד, שחתמה ב-2007 על רכישת קופת הגמל גדיש מידי בנק הפועלים, אך לבסוף הפכה בעלת מניות בבית ההשקעות פסגות, כחלק מעסקה שכללה את שלושת הגופים.

עוד קודם לכן, הכריזו נאמני האג"ח כי אנשי ווסטפורט נפגשו כבר הבוקר עם נציגות המחזיקים, ואלה הסכימו לוותר על דרישת הבלעדיות במו"מ על הסדר החוב. כמו כן החליטו הנאמנים לדחות את ההצבעה שנועדה להיום על הצעת ווסטפורט, ובכוונת אנשי הקרן להישאר בארץ בימים הקרובים כדי לבחון את רצינות גישת הנציגות להצעתם.

בדיון אמר חריזמן, כי "החלטנו להגיע לארץ ולנסות לקדם את הנושא. העסקה מבחינתנו מאוד מעניינת ואנחנו מאוד רציניים. לא היינו עושים זאת אם לא היינו מרגישים שיש פה סיכוי. להבנתנו אין הצעה נוספת ברמת הרצינות שלנו. אנחנו לא קרן גידור, אלא קרן של שני מיליארד דולר, שעושה השקעות בנדל"ן, והמטרה שלנו היא להיות משקיעים לטווח ארוך. אנחנו מאמינים שהריקברי למחזיקים בהצעה שלנו תהיה טובה יותר מאשר כל אפשרות אחרת".

חריזמן הסביר שאנשי הקרן הם שהקימו את קרנות הנדל"ן של אוק-טרי שהיקפן עשרות מיליארדי דולרים, ולכן יש להם ניסיון רב בתחום זה. הוא גם הדגיש כי מטרת הקרן היא להוריד מינוף באמצעות מכירת חלק מנכסי אפריקה ישראל, והרגיע שאין בכוונתה לשמור על החברה במינוף מקסימלי, למרות הדרישה שלא להטיל עליה מגבלות במשיכה עתידית של דיבידנדים מאפריקה ישראל.

עוד ציין חריזמן, כי רוב הערך נמצא להערכתו בחברה הבת אפריקה נכסים, אבל בהחלט ייתכן שאפריקה ישראל תישאר בטווח הארוך גם עם פעילויות נוספות. כשנשאל מדוע אם כך לא ינהלו מו"מ עם הנציגות על אפריקה נכסים לבדה, הוא השיב כי העובדה שהחברה נסחרת במכפיל של 0.67 בלבד על ההון העצמי מלמדת שאו שזה לא ההון האמיתי, או שיש איזשהו לחץ במערכת שפוגע בשווי. עם זאת, לפי שעה עסקה כזאת נראית כרגע אטרקטיבית פחות לקרן, מאחר שהיא מסוכנת פחות, ולכן גם מעניקה סיכוי נמוך יותר לאפסייד מהותי על ההשקעה. זאת, במיוחד כאשר המחזיקים רואים באפריקה נכסים נכס מהותי, שאמור להימכר בפרמיה מהותית על שוויו בבורסה.

חריזמן הדגיש, כי "התחלנו תהליך בשבילכם, ונתנו לכם יתרון יחסי אדיר. אנחנו מבקשים בלעדיות, אבל בעיקר אנחנו רוצים שתעבדו איתנו כדי לסגור עסקה". הוא גם עקץ את המחזיקים כאשר אמר: "אני ציפיתי שיהיו כאן היום עוד לפחות שתי הצעות, אבל אף אחד אחר עוד לא שם לכם נייר ומתווה".

לאחר שחריזמן סיים את דבריו, ורגע לפני שהמחזיקים מתכנסים לדיון פנימי משלהם, הודיעו נאמני האג"ח, כי במהלך האסיפה התקבלה הודעה שלפיה לקוח אנונימי של סיטיבנק מבקש לעשות בדיקת נאותות של 30 יום לאפריקה ישראל, שלאחריה יחליט אם להגיש הצעה לנציגות.

הצעת ווסטפורט

■ הקרן תזרים לאפריקה ישראל 500 מיליון שקל ותקבל בעלות בחברה. 

■ מחזיקי האג"ח יוכלו להמיר 150 מיליון שקל מהחוב כלפיהם ל-23% ממניות אפריקה ישראל. 

■ מחזיקי האג"ח יסכימו למחיקה של 700 מיליון שקל מהחוב, שעומד כיום על 2.8 מיליארד שקל. 

■ יתרת החוב, בהיקף של 1.6 מיליארד שקל, תישא ריבית של 5% בשנה. 

■ מחזיקי האג"ח יאפשרו לקרן לבצע פירעון מוקדם של החוב ללא קנס, שמימונו יגיע ממכירת דניה סיבוס ואפריקה מגורים.