ירידות בסיום המסחר בבורסות אירופה; באייר איבדה גובה

מחיר הנפט נסחר בירידות לאחר שאמש זינק בכ-6% על רקע ספקולציות לפיהן יצואניות הנפט יגבשו הסכם לצמצום התפוקה ■ המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') במגמה שלילית בהמשך למגמה מעורבת בנעילת המסחר באסיה, ועל רקע מגמה מעורבת במסחר בוול סטריט, שנפתח בירידות והתאזן מעט.

 

הנפט  נחלש היום במסחר באסיה לאחר שזינק אתמול בכ-6%. זאת לאחר שניצתו מחדש הספקולציות לפיהן יצואניות הנפט הגדולות יגבשו הסכם לצמצום תפוקת הנפט בכנס השנתי של ארגון אופ"ק בסוף החודש.

מדד הניקיי היפני נסחר בעליות של יותר מ-1% על רקע מגמת היחלשות המטבע המקומי מול הדולר. הין היפני נסחר סביב 109 ין לדולר. הדולר האמריקאי, נציין, ממשיך להתחזק בימים האחרונים וזאת משום שהמשקיעים צופים כי מדיניותו הכלכלית של טראמפ תוביל לעלייה באינפלציה וקצב העלאות גבוה יותר של ריביות הפד. ציפיות אלה מתבטאות גם בנהירה המונית של המשקיעים משוק האג"ח הממשלתיות (ומנגד לזינוק בתשואות). השוק מתמחר כעת סיכוי של כ-90% לכך שהפד יפעל בדצמבר ויעלה את הריביות, אך יש לציין כי הפד עשוי לשבת על הגדר תקופה נוספת כדי להבין לאן מועדות פניו של טראמפ בהיבט הכלכלי. 

מניית באייר ירדה בחדות לאחר שהחברה הגרמנית הודיעה על מכירת אג"ח להמרה בהיקף של 4.3 מיליארד דולר על מנת לגייס הון לרכישת חברת מונסנטו. 

מניות האנרגיה ביבשת בלטו על רקע התנודתיות במחירי הנפט. נציין את סאנטוס Oil Search , אינפקס  ו-וודסייד פטרוליום .

מניית נינטדו זינקה במסחר ביפן על רקע ההשקה הצפויה של משחק הווידאו הפופולרי סופר מריו בגרסת מובייל.