חברת האנרגיה אינבנרג'י חתמה על שת"פ עם דוראל

ענקית האנרגיה האמריקאית נכנסת לפעילות בישראל ועשויה להשקיע עד כ-2 מיליארד דולר בהשקעות בפרויקטים של אנרגיה ירוקה ביחד עם דוראל

פאנל סולארי ספרד / צלם: רויטרס
פאנל סולארי ספרד / צלם: רויטרס

דוראל משאבי אנרגיה חתמה על הסכם שיתוף פעולה להקמת מיזמים לייצור אנרגיה ירוקה עם ענקית האנרגיה האמריקאית אינבנרג'י. לפי ההסכם, היקף ההשקעה הפוטנציאלי - עד כ-2 מיליארד דולר.

 במסגרת ההסכם שתי החברות יקימו פרויקטים לייצור חשמל מאנרגיה סולארית, אנרגית רוח, טורבינות גז, אגירת חשמל ועוד. אינבנרג'י ודוראל יתמודדו במשותף במכרזי רשות החשמל ומשרד האנרגיה, במטרה להקים מתקנים שונים ותחנות כוח בתחום האנרגיה הירוקה. פוטנציאל הייצור הכולל של המיזמים המסומנים עומד על כ-2,000 מגה-ואט, עם עלויות הקמה שנאמדות כאמור בכ-2 מיליארד דולר .

דוראל משאבי אנרגיה - זרוע הייזום בתחומי האנרגיה של קבוצת דוראל, נמצאת בשליטתם של היזמים אלון קסל ודורי דוידוביץ' (90%). לאחרונה השלימה דוראל משאבי אנרגיה מכירת 10% ממניותיה לקיבוץ יטבתה, בעסקה שהעניקה לדוראל משאבי אנרגיה שווי חברה של 150 מיליון שקל.

אינבנרג'י הינה יצרנית החשמל הפרטית הגדולה ביותר בארה"ב , לחברה בעלות במתקנים פעילים בעלי היקף ייצור של למעלה מ-13,700 מגה-ואט. מאז ייסודה ב-2001 על-ידי היזם מייקל פולסקי, גייסה אינברנג'י עבור הקמת מתקנים אלו למעלה מ-20 מיליארד דולר. פעילותה בשוק הבינלאומי מתרחבת לקנדה, מקסיקו, מדינות דרום אמריקה, סקוטלנד ויפן. החברה מעסיקה למעלה מ-700 עובדים, כאשר המטה שלה ממוקם בשיקגו, אילינוי. בנוסף החברה מפעילה משרדי פיתוח מקומיים במדינות בהן היא פועלת.

לדברי יקי נוימן, מנכ"ל דוראל משאבי אנרגיה, "שיתוף הפעולה עם אינבנרג'י יסייע לדוראל לשמר את מקומה כמובילה בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל, וביחד הצדדים, כאשר הם מנצלים את היתרונות המובהקים של כל אחד מהם - יוכלו לצעוד יחד לעתיד אנרגטי מלהיב במיוחד".