תוכנית ההשקעות של הוט והדיל עם משרד התקשורת

משרד התקשורת: לכל המאוחר המו"מ עם הוט יושלם בנובמבר שנה הבאה ■ הוט: נמשיך בהשקעות ■  ולסיכום: 1 ג'יגה ללקוח לא על הפרק בישראל בזמן הקרוב 

השבוע נערכה מסיבת עיתונאים של קבוצת הוט, עם מנכ"ל אלטיס, מישל קומב, ועם המנכ"לית טל גרנות גולדשטיין. שניהם רצו להראות עד כמה הוט השתפרה, ועד כמה הם מחויבים להשקעות. קומב דיבר בהרחבה על העבודה הטובה שנעשית בישראל ועל שיפור השירות וצמצום הנטישה בחברה.


קומב נשאל על ההשקעות בישראל ובפרט על האפשרות שהוט תספק 1 ג'יגה ללקוחות כפי שחברת האם עושה במדינות אחרות, כמו צרפת למשל. התשובה של קומב הייתה פשוטה. הוט ממשיכה ותמשיך להשקיע בתשתיות, אך 1 ג'יגה ללקוח לא על הפרק בישראל בזמן הקרוב. קומב גם סירב לנקוב בתאריך שהוט תשקיע בשדרוג.


נזכרנו בזה כדי להראות עד כמה משרד התקשורת והמונופולים הגדולים בשוק התקשורת עובדים עלינו בעיניים. לפני כחודש פרסם משרד התקשורת הודעה על כך ששר התקשורת בפועל צחי הנגבי, אימץ את ההצעה של מנכ"ל המשרד שלמה פילבר לפיה תידחה חובת הפריסה האוניברסלית של הוט בשנה, והוט תספק בתמורה את שירותי הטלוויזיה שלה על גבי האינטרנט (על גבי תשתיות בזק) לכל אותם מאות יישובים שבהם היא לא פרסה. נתנו פרס להפרת חוק בוטה.


התמורה מצד הוט הייתה אמורה להיות השקעה בסיבים אופטיים, מונח נעלם שאיש לא הבין מה הוא טומן בחובו כי תוכניות מפורטות אין. בעת קבלת ההחלטה נמתחה ביקורת חריפה כמעט בכל כלי התקשורת על הקומבינה שמאכילים אותנו. הוט, כך נמסר, תציג תוכנית השקעות מסודרת בפני משרד התקשורת שיצטרך לאשר אותה.

רגע, אתם שואלים, אם הוט לא נותנת את חלקה ואנחנו לא יודעים מראש במה היא מתכוונת להשקיע וכמה תשקיע, כיצד הולכים לדיל כזה? הרגיע אותנו מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר שהתוכנית בוא תבוא. ובכן, עבר חודש מאז אישור הקומבינה, היכן התוכנית להשקעות?


פנינו השבוע למשרד התקשורת בבקשה לשאול היכן חלקה של הוט בעסקה, אחרי שקומב אמר שגם ב-2017 הוט לא תשקיע בסיבים אופטיים לבתים. קיבלנו תשובה שעד נובמבר הבא הוט תציג את התוכניות. הבנתם? נותנים פרס לחברה שהפרה את החוק ולא פרסה תשתיות כפי שהיא מחוייבת, ואת התמורה נראה אולי בעוד שנים, כי אם התוכנית תאושר בשנה הבאה, עד שיבוצעו העבודות ועד שנרגיש את השינוי בהוט זה ייקח שנים.


בדיוק כמו שאמר קומב, שבשנה הבאה ההשקעות בסיבים אופטיים בישראל לא בסדר העדיפויות של הקבוצה. אז מה אומרים, אחרי תיאום כזה שהוט ומשרד התקשורת מפרכסים זה את זה? לא אומרים.
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "המשרד לא סגר שום הסכם עם הוט. משרד התקשורת קיבל החלטה לדחות בשנה את השלמת החובה בשני תנאים: א. השקת שירות ב OTT לכל 390,000 בתי האב שאינם מחוברים.

"ב. השלמת מו"מ על תוכנית פרישה חדשה לשנים הקרובות של סיבים. תוכנית הפרישה החדשה תקבע ברישיון לאחר השלמת המו"מ. האסדרה החדשה אמורה להסתיים לכל המאוחר עד נובמבר 2017. במידה ושני התנאים לא יתקיימו יאכוף המשרד את חובת הפרישה במתכונתה המקורית".


מהוט נמסר בתגובה: "ממשיכים להשקיע בתשתיות, חדשות וישנות וגם לפרוס פתרון לטלוויזיה בכל הארץ".