עליות בסיום המסחר בארה"ב; ילן תישאר עד תום הקדנציה

וול מארט דיווחה על מכירות נמוכות מהצפוי; המניה יורדת ■ מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% ■ מספר נתוני מאקרו משמעותיים פורסמו בארה"ב

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') בעליות וזאת לאחר המגמה המעורבת שאפיינה את השליש הראשון של יום המסחר, בעוד בורסות אירופה שמרו על יציבות. השווקים באסיה ננעלו במגמה יציבה. הנפט רושם עליות.

 

יום עמוס בגזרת המאקרו: התפרסמו שורת נתונים חשובים במשק האמריקאי. ראשית, מספר היתרי הבניה שניתנו בחודש אוקטובר (בהתאמה שנתית), היה צפוי לעמוד על 1.19 מיליון היתרים, אולם לבסוף עומד על 1.23 מיליון היתרים. שנית, מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, הציג עלייה של 0.4% לפי הצפי. פורסם גם מספר תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע האחרון, שעומד על 235 אלף תביעות, בעוד הצפי עמד על 257 אלף תביעות.

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, העידה בפני ועדת הכלכלה של הקונגרס האמריקאי. בעדותה הציגה ילן עמדה נצית, והודיעה כי תמשיך לכהן בתפקידה עד למועד הסיום המקורי של הקדנציה שלה, בניגוד לספקולציות שגרסו כי תתפטר בשל בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות. נאומה של ילן היה זה שדחף את השווקים לעליות בעיקר לאור העובדה שהיא שידרה ביטחון ויציבות שכל כך דרושה היום לארה"ב.

בשוק האג"ח נמשכה המגמה השלילית כשאגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים מחקו את כל העליות של שנת 2016. בחישוב שנתי עלו התשואות בנקודה אחת כשבחודש האחרון השלימו עלייה של 50 נקודות. היום עולות התשואות ב-5 נקודות והאג"ח סגר בתשואה של 2.23%.

וול מארט  פרסמה את דוחותיה הרבעוניים לפני פתיחת המסחר. למרות שהרווחים עמדו על 0.98 סנט למניה, 2 סנט מעל תחזיות האנליסטים, מכירות הרשת עלו בשיעור של 1.7%, מעט נמוך מהתחזיות שחזו צמיחה של 1.8%. גם ההכנסות, שעמדו על 118.18 מיליארד דולר, היו נמוכות מעט מהצפי שעמד על 118.53 מיליארד דולר.

דוחות סטייפלס  לרבעון האחרון הציגו רווח של 0.34 סנט למניה, בהתאם לצפי האנליסטים.

גם מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד (סימול: MANU) דיווח על תוצאותיו הפיננסיות לרבעון השלישי של 2016. המועדון רשם רווח של סנט אחד למניה, לעומת התחזיות שצפו הפסד של 5.6 סנט למניה. במהלך הרבעון, רשם המועדון הכנסות בסך 157.8 מיליון דולר.

הנפט  ירד אל מתחת לרף 45 הדולר לחבית. אמש דווח כי בשבוע שעבר התווספו כ-5.3 חביות למלאי הנפט הגולמי בארה"ב, וזאת לעומת צפי לעלייה של 1.5 מיליון חביות בלבד. ברקע, פגישתן הצפויה של חברות קרטל אופ"ק ב-30 לחודש. אתמול אמר נשיא ונצואלה, ניקולס מאדורו, כי מדינות הארגון מוכנות להגיע להסכם להגבלת התפוקה. מאדורו התבטא כך לאחר פגישה עם מזכ"ל אופ"ק, מוחמד ברקינדו.

גם חאליד אל -פאליח, שר הנפט הסעודי, אמר היום כי הוא אופטימי לגבי הסיכויים לאשר את ההסכם עליו הודיעו בפגישתם האחרונה שהתקיימה באלג'יריה בחודש ספטמבר.

לאחר נעילת המסחר ידווחו גאפ , אפלייד מטריאלס , ו-סיילספורס .