בנט: "נתניהו לא ימכור את ביטחון ישראל עבור כסף"

שר החינוך התייחס בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו לרכש הצוללות מגרמניה כי "ראש הממשלה נתניהו לא מושחת" ■ זאת, לאחר שדווח כי עורך דינו של נתניהו מייצג מתווך ישראלי בעסקה הביטחונית

שר החינוך נפתלי בנט התייחס היום (ו') בחשבון הטוויטר שלו לפרסומים אודות העסקה לרכישת צוללות נוספות עבור צה"ל מגרמניה, בה הוזכר שמו של עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דוד שמרון. "ראש הממשלה נתניהו לא מושחת", כתב בנט. "לעולם הוא לא ימכור את ביטחון ישראל עבור כסף".

אתמול נמסר מלשכתו של נתניהו, בהתייחסות לדיווחים על ניגוד עניינים בעסקה, כי "הפעם הראשונה שבה נודע לראש הממשלה שעו"ד דוד שמרון מייצג גורם עסקי הקשור לפרויקט הצטיידות של חיל הים הייתה כשערוץ 10 פנה לבקשת תגובה". לטענת ראש הממשלה, "עו"ד שמרון מעולם לא שוחח עם ראש הממשלה בנושא צוללות, ספינות, או כל נושא אחר הקשור בלקוחותיו. עו"ד שמרון לא שוחח עם ראש הממשלה על לקוח זה, ולא על שום לקוח אחר".

לפי הדיווח בחדשות 10, עו"ד שמרון, שמשמש בא כוחו של נתניהו, משמש גם כעורך דינו של מיקי גנור, איש עסקים ישראלי אשר מתווך בעסקת רכישת הצוללות. לאחר הפרסום פנה גונן בן יצחק, סוכן שב"כ בעברו ופעיל במטה המאבק נגד החתימה על מתווה הגז ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השניים. "מדובר בחשד למעשים פליליים הנוגעים בקודש הקודשים של מדינת ישראל - מערכת הביטחון", טען.

יו''ר ועדת החוץ והביטחון ח'"כ אבי דיכטר (הליכוד) טען אתמול כי הוביל תהליך בחינה של הטענות, והבהיר: "מצאתי כי מדובר בתהליך סדור, שהתבצע באופן מקצועי ורציני. הפרסומים בנושא מנסים להטיל ספק בשיקוליו של ראש הממשלה, אך בפועל מטילים ספק בשיקול הדעת של צה"ל וגורמים עוול משווע למפקדיו כולל בחיל הים".