לאומי שוקי הון: תנועות ההון ילחצו את הדולר מטה

דודי רזניק ממליץ להגדיל את החשיפה לאג"ח קונצרני בריבית משתנה בשל הסיכון לעליית תשואות באפיקים בריבית קבועה ■ "מומלצת העדפת ענפים כגון הבנקים וחברות הביטוח על פני ענף הנדל"ן"

דולר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
דולר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

דודי רזניק, מנהל מחקר מקרו בלאומי שוקי הון, מעריך הבוקר (א') כי הדולר ייחלש מול השקל בעיקר הודות לעודף תנועות הון נכנסות. סביבת האינפלציה ממשיכה להיות נמוכה מאוד, אם כי ניכרת חזרה לסביבה חיובית. "במהלך שנת 2017 צפויה סביבת האינפלציה לחזור לכיוון הגבול התחתון של יעד יציבות המחירים" כותב רזניק.

בלאומי שוקי הון מציינים כי הצמיחה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הייתה גבוהה מ-3% במונחים שנתיים. "זהו שיעור גבוה מזה של 2015, שהיה כ-2.5% בלבד. הצריכה הפרטית וההשקעות בנכסים קבועים תרמו לעלייה בקצב הצמיחה כשייצוא הסחורות ממשיך לסבול מחולשה.

""אפקט טראמפ" בשווקים הפיננסיים בעולם נמשך השבוע ובעיקר בא לידי ביטוי בהמשך הירידות החדות בשוקי האג"ח בעולם (הירידות החדות מזה כ - 25 שנה) ובהתחזקות הדולר אינדקס בעולם לרמת שיא של קרוב ל 14 שנה. העלאת ריבית הפד בחודש הבא נראית כעובדה כמעט מוגמרת והשאלה עוברת להיות מה יהיה קצב העלאת הריבית בשנת 2017; כרגע השווקים מגלמים 2 העלאות ריבית בשנה הבאה.

ריבית בנק ישראל צפויה בשלב זה להיוותר ללא שינוי. בנק ישראל צפוי להמתין לפער ריביות בנק מרכזי שלילי משמעותי בין ישראל לארה"ב ולחזרה של האינפלציה לטווח יעד יציבות המחירים לפני שיפעל".

באשר לשוק האג"ח, כותב רזניק, כי "מומלצת הגדלת החשיפה לאג"ח קונצרני בריבית משתנה על רקע ביצועי החסר השנה, מיעוט ההנפקות והסיכון לעליית תשואות באפיקים בריבית קבועה. אנו ממליצים על המשך השקעה במח"מ קצר יחסית, בדומה לאפיק הממשלתי. מומלצת העדפת ענפים כגון הבנקים וחברות הביטוח על פני ענף הנדל"ן".