אלקטרה חוזרת לשוק הסמארטפונים: רוכשת זיכיון יבוא וואווי

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, בשיחה עם "גלובס": בכוונת אלקטרה להמשיך ולהחזיק במותג סוני ושני המותגים ימשיכו לפעול בנפרד

חברת אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה היום לבורסה על רכישת 70% מהבעלות והשליטה בחברת אלפא טלקום, היבואנית והמפיצה הבלעדית בישראל וברשות הפלסטינית למוצרי הסלולר של וואווי (Huawei) הסינית. 

אלפא נמצאת בבעלות קבוצת פל וקרן להב. עם סיום העסקה תחזיק אלקטרה 70% מהחברה, קבוצת פל 21% וקרן להב 9%. העברת השליטה בחברה נעשית תמורת הזרמה של עשרות מיליוני שקלים לטובת הון חוזר שנחוץ לטובת הרחבת הפעילות.

אלקטרה הודיעה שבעקבות העסקה מצבת החובות שלה עשויה לגדול בעד 72 מיליון שקל. בנוסף צויין שאלקטרה תידרש להעמיד מסגרת אשראי של עד 200 מיליון שקל עבור אלפא, מה שאומר שצרכי ההון החוזר של אלפא הולכים להתרחב משמעותית ומכאן הצורך בבעל שליטה עם כיסים עמוקים.

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, אומר בשיחה עם "גלובס" כי בכוונת אלקטרה להמשיך ולהחזיק במותג סוני ושני המותגים ימשיכו לפעול בנפרד. בעקבות העסקה, התייחס לקלימי לאפשרות שאלקטרה החליטה לרכוש את השליטה באלפא בגלל שהמותג סוני בסלולר לא הצליח להתרומם.

לדברי קלימי, "אנחנו דווקא לא חושבים שהמותגים מתחרים. סוני פונה בארץ ובעולם לקהל יעד אחר. סוני הוא מכשיר פרימיום בתפיסת הערך שלו ומה שהוא נותן לצרכן ו-וואווי הוא מותג יותר מיינסטרים. ולכן אלו שני מותגים באותה קטגוריה שיכולים להשלים זה את זה ולא לתחר זה את זה".

קלימי אמר כי הפעילויות יישארו נפרדות, וקובי כליף, מנכ"ל אלפא טלקום, ימשיך לנהל את הפעילות כרגיל.

הגם שקלימי ממשיך לטעון שהמותג סוני בסלולר בישראל הוא הצלחה, הוא אמר עוד "אני רוצה להיות בנפח המרכזי של הסלולר ו-וואווי זה בדיוק המותג שיוכלו לעשות את זה. אלקטרה נמצאת בתחום הסלולר מתקופת סוני אריקסון כאשר הפעילות הזאת עשתה מחזור של מאות מיליוני שקלים. אחרי שסוני רכשה את החלק של אריקסון וביטלה את אריקסון ושינתה את השם והפעילות אנחנו יחד איתם".

- מה תעשו הפעם שונה כדי להצליח יותר? 

"נקודת הפתיחה של וואווי היא הרבה יותר טובה. וואווי היום מחזיקה כ-8% מהשוק שזו נקודת פתיחה מצויינת. יש לנו מערכות שיכולות להיות סינרגטיות ולקדם את המוצג וצברנו שנים של ניסיון, ולהערכתנו אפשר להפוך את זה למותג מספר 2-3 במדינת ישראל תוך זמן סביר. זאת השאיפה".

- יש מצב שתנסו למכור את סוני?

"לא אין לנו שום תוכניות כאלה. אנחנו מאמינים בסוני וזו פעילות מצוינת וזה מותג שאנחנו משתבחים בו".

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: יוני רייף
 זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה / צילום: יוני רייף

המותג וואווי בסלולר הולך ותופס תאוצה בארץ ובעולם, והחברה ממצבת את עצמה לא רק כחברת תשתיות מהמובילות בעולם בתחום הסלולר, אלא גם בתחום ציוד הקצה. אלקטרה פעלה בשוק הסלולר בכמה הזדמנויות בעבר, והיא אף הייתה שותפה ליבוא הטלפונים של סוני אריקסון בזמנו, עוד לפני שהחברות פירקו את השותפות ביניהן.

לדברי קובי כליף, מנכ"ל אלפא, "הצטרפות אלקטרה כבעלת השליטה תוסיף לאלפא יכולות פיננסיות, ניהוליות ושיווקיות".