אלוף במיל' רון טל: "בנים ובנות יחד בטנק? זה טירוף מערכות"

יפתח רון טל, המכהן כיום כיו"ר חברת החשמל, אמר עוד: "השלב הבא של ארגוני הנשים יהיה חטיבת 35, חטיבת גולני, חטיבת הנח"ל וחטיבת גבעתי" ■ ח"כ מרב מיכאלי: "יריקה בפרצופן של כל החיילות"

יו``ר חברת חשמל יפתח רון-טל / צילום: דוברות חח``י
יו``ר חברת חשמל יפתח רון-טל / צילום: דוברות חח``י

אלוף במיל' יפתח רון טל, המכהן כיום כיו"ר חברת החשמל כיום, התראיין הבוקר (א') לקלמן ליבסקינד ברדיו "גלי ישראל" ויצא באופן נחרץ נגד ההצעות לשלב נשים חיילות כלוחמות בחיל השריון.

רון טל אמר: "אני חושב שזו טעות ותקלה, ולא רק זה אלא גם שערורייה שתפגע בכל מה שרק ניתן להעלות על הדעת וגם ביכולת צה"ל. תהיה פגיעה מאוד קשה לחייל הדתי לשמור על האמונות הכי בסיסיות שלו... להכניס בנים ובנות ביחד לתוך טנק זה טירוף מערכות קולוסלי. גם לצוללות לא מכניסים בנות, אבל לרוב התפקידים הן כן נכנסו. אגב, גם בחיל השריון הם נמצאות, אבל בתפקידי הדרכה".

רון טל הוסיף: "אם הן יוכנסו לטנקים, ייגרם להן נזק פיזיולוגי לכל החיים. בטנק, כל אחד חייב לדעת לעשות את כל התפקידים וטען-קשר ייגרם לבנות נזק פיזי קשה. עובדה, גם בצבא האמריקני אין שריונריות לוחמות. מעבר לכך, זה משפיע על היכולת המבצעית של צה"ל. מה, אנחנו ירדנו מהפסים? השלב הבא יהיה חטיבת 35, חטיבת גולני, חטיבת הנח"ל וחטיבת גבעתי. זה היעד האמיתי של ארגוני הנשים".

בתגובה כתבה יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח״כ מרב מיכאלי: "לא להאמין כמה נמוך ירד אדם שהיה אלוף בכיר בצה"ל, כשהוא מאשים את מי שמנסות לקדם את איכותו של צה"ל בניסיון לחתור תחת הצבא.

"כחברת ועדת החוץ והביטחון אני מודיעה לאלוף במיל׳ רון טל שצה"ל, חוזקתו ואחידותו חשובים לי לא פחות מאשר לו, אלא שבשונה ממנו, אני לא תקועה בסטראוטיפים ארכאיים. המאבק שלי לשוויון הזדמנויות לנשים בצבא מגובה ע"י קצינים בכירים בעבר ובהווה וע"י בכירים בפנטגון שכבר מיישמים את השיטה הזו ומחזקים את הצבא האמריקאי.

"הדברים של האלוף רון טל הם יריקה בפרצופן של כל החיילות המשרתות בצה״ל וגם של כל הנשים העובדות תחתיו בחברת החשמל. עם תפיסת עולם קיצונית כזו, רון טל לא צריך לשאת בשום משרה ציבורית, לא בצבא ולא מחוץ לו".