סטארט-אפ שמפתח מסרק נגד כינים גייס 1.6 מיליון ד'

פארסוניק פיתחה מכשיר שמשמיד כינים וביצי כינים באמצעות גלי אולטרה סאונד וללא כימיקלים ■ המוצר של החברה הוא מסרק לשימוש ביתי אשר צפוי להגיע לשוק בתוך כשנה

המסרק של פארסוניק / צילום: NGT3
המסרק של פארסוניק / צילום: NGT3

הורים לילדים בגן ובבית הספר חוששים מהרגע שבו הילד או הילדה יתחילו לגרד את הראש בצורה נמרצת, בתגובה לנוכחות של כינים. הכינמת היא תופעה נפוצה כאשר שלושה מכל ארבעה ילדים צפוי לסבול מהתופעה לפחות פעם אחת בימי חייו. שוק הטיפול בכינים מוערך בכ-2 מיליארד דולר - מחציתו בארה"ב.

בשוק קיימים מגוון תכשירים כימיים אשר מיועדים להתמודד עם כינים ולמשחק צפוי להצטרף מוצר חדש. מי שעומד מאחוריו הוא הסטארט-אפ פארסוניק (ParaSonic) ששייך ל-NGT3, חממה מנצרת שמשלבת בין יזמים יהודים וערבים בתחום מדעי החיים.

פארסוניק גייסה בשבוע שעבר 1.6 מיליון דולר ממשקיע פרטי בארה"ב, בנוסף ל-3 מיליון שקל שכבר גייסה מהחממה ומהמדען הראשי במשרד הכלכלה. פארסוניק פיתחה מכשיר שמשמיד כינים וביצי כינים באמצעות גלי אולטרה סאונד וללא כימיקלים. המוצר של החברה הוא מסרק לשימוש ביתי אשר צפוי להגיע לשוק בתוך כשנה. החברה טוענת כי המכשיר שפיתחה מניב תוצאות לאחר סירוק חד פעמי, אשר נמשך כחמש דקות ואינו מכאיב למטופלים, זאת בהשוואה למסרקים הצפופים יותר אשר קיימים בשוק (ואינם עושים שימוש בגלי אולטרה סאונד).

החברה הוקמה על בסיס פטנט של היזמת מור כהן ומי שמנהל אותה הוא דוד תבור, אשר ניהל בעבר שורה של חברות בתחום הביומד. תבור אמר כי "ההון שגויס יאפשר לנו להתקדם במאמצי הפיתוח, להגן ואף להרחיב את תשתית הידע המוגן בפטנטים ולהשלים ניסויים קליניים. להערכתנו, נגיע למוצר מוכן לייצור ושיווק המוני תוך כשנה. שוקי היעד יהיו בתחילה ארה"ב, אירופה, ישראל ואסיה - מקומות בהם התגלה כבר שהכינים פיתחו עמידות מפני החומרים הכימיים שבשימוש".

זהר גנדלר, מנכ"ל חממת NGT3 התייחס גם הוא לגיוס ההון ואמר כי "פארסוניק היא ה-Game Changer שיביא לצרכנים בכל העולם מהפכה אמיתית בהתמודדות עם תופעת הכינים, זאת באמצעות מכשיר פורץ דרך, ידידותי לסביבה (טכנולוגיה ירוקה), מהיר ויעיל. פארסוניק השכילה לפתח טכנולוגיה ייחודית תוך הבנת הצורך בשוק, כאשר היא נעזרת במעטפת העסקית החזקה של NGT3. אנו בטוחים כי תביא לפריצת דרך בטיפול בבעיה המטרידה מאוד הורים וילדים ברחבי העולם".