סיטי: השקת תרופות ויציבות מחירים ייקבעו את עתיד טבע

אנליסטים בסיטי שנפגשו עם הנהלת החברה: "מטרת טבע היא להגיע לחוב של פי 3.5 על ה-EBITDA תוך 18 חודשים, בטרם תבחן אופציות אחרות להקצאת ההון"

ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן - מנכ"ל ונשיא טבע / צילום: תמר מצפי

בעקבות הירידה החדה במניית טבע  בחודשים האחרונים, והירידה הכוללת של כ-48% במחיר המניה מהשיא שרשמה ביולי 2015, ובעקבות הורדת מחירי היעד לחברה על ידי האנליסטים בחו"ל (אף שרובם ממשיכים להמליץ עליה ב"קנייה"), החלה טבע להיפגש עם אנליסטים לשיחות על מצב החברה.

בנק ההשקעות סיטי אשר נפגש עם החברה פרסם את רשמיו בעקבות הפגישה. האנליסטים ליאב אברהם, יוג'ין קים ורקש אהוג'ה מציינים כי הפגישה איששה את דעתם החיובית לגבי העוצמה היחסית של טבע בשוק הגנרי העולמי. ואולם, "כיוון שהתחזיות של טבע ל-2017 תלויות בשילוב של יציבות מחירים והשקות חדשות, וישנה אי ודאות בשוק לגבי שני התחומים הללו, הרי שהם אשר יקבעו את עתיד החברה בטווח הקרוב, בהיעדר ודאות לגבי תחזיות 2017, לדעתנו".

לדברי האנליסטים, מרבית השיחה עסקה בהתפתחות התחום הגנרי, בעיקר בנושא התמחור. "ההנהלה שבה וחזרה על כך שהיא בטוחה בעסקים הגנריים, וציינה כי בעוד שהתמחור ברבעון הושפע לרעה מהצורך למכור חלק מן הפעילות של אקטביס, הרי שביתר המוצרים בגנריקה נשמרה יציבות מחירים", מסרו.

באשר למתח הרווחים, "ההנהלה ציינה את האפשרות כי יהיו סינרגיות גבוהות יותר מעסקת אקטביס, וכי תהיה התייעלות נוספת לרוחב החברה". לאור זאת מעריכים בסיטי, כי שיעורי הרווח התפעולי יעלו מ-27%-30% ל-33% תוך כשלוש שנים ול-35% תוך כחמש שנים.

לגבי החוב, צוין כי מטרת החברה היא להגיע לחוב של פי 3.5 על ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) תוך 18 חודשים, בטרם תבחן אופציות אחרות להקצאת ההון, ולמשל קניית מניות. ההנהלה אישרה כי היא נמצאת בתהליך הדרגתי של מכירת מניות מיילן, ותשתמש במזומן להחזיר חלק מן החוב.

בטבע התייחסו לחקירת משרד המשפטים בעניין ההגבלים העסקיים, ומסרו בפגישה כי גם טבע עצמה וגם אקטביס ביצעו חקירה פנימית שלא העלתה כל ממצאים שליליים.

לאחר הפגישה נוקבים בסיטי במחיר יעד של 75 דולר למניית טבע, פרמיה של כמעט פי 2 על מחיר הנוכחי.