בורסות אירופה ננעלו בעליות; מחירי הנפט זינקו ב-3%

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות ■ מדד הדולר נחלש ■ יו"ר הבנק המרכזי של אירופה, מאריו דראגי, נאם בפני חברי הפרלמנט האירופי בסטרסבורג

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

הירידות בבורסות אירופה נמחקו והשווקים עברו לעליות (ב'), על רקע המגמה החיובית בנעילת המסחר בבורסות אסיה והתחזקות מחירי הנפט. מדד הדולר נחלש, והחוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בירידות לעת עתה.

 

נראה כי הראלי בדולר האמריקאי הסתיים, בעוד מדד הדולר נסוג מרמת שיא שנתית של 101.4 נקודות. "ככל הנראה לראלי בדולר נגמרה האנרגיה בעוד השווקים תמחרו באופן מלא את 'אפקט טראמפ' ואת האפשרות הגבוהה שהפד יעלה את הריבית בדצמבר", מציינת מרגרט יאנג, אנליסטים בחברת  CMC Markets.

בהעדר נתוני מאקרו חשובים, המשקיעים התמקדו היום בדברים שנשא יו"ר הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, בפני חברי הפרלמנט האירופי בסטרסבורג. דראגי הגן על מדיניות ה-ECB, והדגיש כי על הבנק המרכזי של אירופה להגביר את האינפלציה. 

מחירי הנפט מזנקים ביותר מ-3% ותומכים בסנטימנט החיובי בשווקים. זאת לאחר שגם החוזים על הנפט מסוג ברנט וגם ה-WTI טיפסו כ-5% בשבוע שעבר. בשוק גוברות הספקולציות לפיהן יצואניות הנפט הגדולות יצליחו לגבש הסכם לגבי צמצום התפוקה בכנס השנתי של קרטל אופ"ק בסוף החודש. הסכם שכזה צפוי להוביל לעלייה חדה במחירי הזהב השחור.

בזירת המאקרו, פורסמו ביפן נתוני המאזן המסחרי לחודש אוקטובר, שהצביעו על ירידה של 10.3% ביצוא, זה החודש ה-13 ברציפות. היבוא ירד שיעור של 16.5%. העודף המסחרי התרחב לרמה של 470 מיליארד ין, לעומת כ-360 מיליארד ין בספטמבר.