יוסי אבו: "מאז מתווה הגז השקענו חצי מיליארד שקל בלוויתן"

מנכ"ל דלק קידוחים: "יותר מ-60% מתוכנית הפיתוח של לוויתן כבר סגורה בהסכמים" ■ "כבר השנה נתחיל לייצא גז מתמר לירדן"

יוסי אבו מנכל דלק קידוחים  / צלם: איל יצהר
יוסי אבו מנכל דלק קידוחים / צלם: איל יצהר

מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו, אמר הבוקר בוועידת האנרגיה בכפר המכביה, כי יותר מ-60% מתוכנית הפיתוח של לוויתן כבר סגורה בהסכמים. "ברגע שיש סגירה פיננסית והחלטת השקעה אנחנו רצים קדימה", אמר. "מאז אישור המתווה ועד היום השקענו בלוויתן חצי מיליארד שקלים באישור תוכניות והכנות, כדי להביא את לוויתן להשקעה".

לדברי אבו, סיכויי היצוא מלוויתן למדינות האיזור גדולים. "כבר השנה נתחיל לייצא גז מתמר לירדן, בהסכם שנחתם בעבר מתמר למפעלי ים המלח הירדנים". לדבריו, מרגע שישראל תתחבר לצינור העובר בין ירדן למצרים, יכולתה לייצא למדינות ערב תגדל.

"אנחנו בשלב מאוד מתקדם של חתימת הסכמי המימון של לוויתן, ואני מאוד מקווה שבתקופה הקרובה נוכל לבוא עם חדשות בעניין הזה. אנחנו ממשיכים לעבר היעד שלנו, לקבל החלטת השקעה לפיתוח לוויתן עד סוף השנה".

בתחילת דבריו דיבר אבו על המעבר ממאבק על המתווה להכנות למימון ופיתוח לוויתן. "עבורנו זו היתה שנה שבה יצאנו סופסוף מקיפאון עמוק שנגזר ממשבר רגולטורי מתמשך. שנה שבה החלפנו ישיבות ארוכות במשרדי ממשלה ובבתי משפט במשימה שבשבילה אנחנו כאן: פיתוח מאגרי גז, והבאת אנרגיה לטובת המשק הישראלי ואזרחי המדינה. כך זה צריך לעבוד, כך נשקם את משק האנרגיה המקומי.

"אנחנו לא פוליטיקאים, לא פעילים ולא מומחים לטרנדים או לרשתות חברתיות. אנחנו יזמים ואנחנו פטריוטים. אנחנו חברה עסקית שפועלת כאן ולא שוכחת לרגע את זהותה הישראלית ואת מחויבותה למדינה לחברה הישראלית. נמשיך לקדם את הטמעת הגז הטבעי במשק הישראלי, שאיפתנו היא להגיע לכל תעשיין, במרכז ובפריפריה, על מנת לאפשר להם ליהנות מתועלות הגז הטבעי".