נעילה חיובית בוול סטריט; הנפט קפץ בכ-4%

סטנלי פישר: הריבית הנמוכה חושפת את כלכלת ארה"ב לזעזועים ■ התבטאויות פוטין נתנו את האות לראלי במחירי הזהב השחור ■ סימנטק תרכוש את LifeLock ב-2.3 מיליארד דולר

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בארה"ב ננעל היום (ב') בעליות שערים. גם בורסות אירופה ננעלו בעליות, לאחר נעילה חיובית בבורסות אסיה. הנפט מזנק. שבוע המסחר הנוכחי יהיה מצומצם, לאור חג ההודיה שחל בסוף השבוע הקרוב - לא יתקיים מסחר ביום חמישי, וביום שישי המסחר יתנהל במתכונת מקוצרת ויינעל ב-20:00 (שעון ישראל).

 

בנאומו היום ציין סטנלי פישר, המשנה לנגידת הבנק המרכזי של ארה"ב, כי המדיניות הפיסקאלית יכולה לתרום להעלאת הפרודוקטיביות, ולהגדיל את הפוטנציאל הכלכלי. בנוסף, הוא צופה כי היא תסייע לייצר כלכלה יציבה לאורך זמן. 

הנפט  זינק ב-3.9% ונסחר ב-47.49 דולר לחבית לאחר הערותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהעריך כי חברות קרטל אופ"ק יסכימו, בפגישתן הקרובה שתיערך בסוף החודש, להקפיא את תפוקת הנפט - וכי רוסיה תצטרף להסכמה כזו.

"אני לא יודע אם זה אכן יקרה, אבל השוקים בהחלט מייחלים לכך" אמר רוברט פאבליק, אסטרטג שוק ב-Boston Private Wealth, בהתייחסו להסכם המתגבש של אופ"ק.

מניית סיילספורס ריכזה עניין על רקע פרסום דוחותיה הרבעוניים לאחר סגירת שבוע המסחר האחרון. החברה הכתה את תחזיות האנליסטים עם רווח של 0.24 דולר למניה לעומת צפי לרווח של 0.21 דולר למניה. גם בסעיף ההכנסות נרשם נתון גבוה במעט מהתחזיות - 2.14 מיליארד דולר לעומת צפי של 2.12 מיליארד דולר.

ענקית אבטחת המידע סימנטק  הודיעה כי תרכוש את חברת LifeLock, המתמחה בהגנה מפני גניבות זהות מקוונות, ב-2.3 מיליארד דולר. הרכישה אמורה לחזק את נוכחותה של סימנטק בשוק ה-PC, שם חוותה הידרדרות בשנים האחרונות. באוגוסט רכשה החברה את Blue Coat, העוסקת באבטחת מידע אינטרנטית, תמורת 4.65 מיליארד דולר.

נובארטיס  תרכוש את חברת התרופות הפרטית Selexys Pharmaceuticals, המתמחה בתרופות למחלות דם.

חברת ההיי-טק פאלו אלטו נטוורקס  תדווח על תוצאותיה הרבעוניות לאחר נעילת המסחר.