נעילה חיובית בבורסה בת"א; אל על התרסקה לאחר הדוחות

מניית אפריקה המשיכה בקריסה וירדה בכ-20% ■ מזרחי טפחות פרסם הבוקר את התוכנית האסטרטגית שלו לשנים הקרובות ■ שטראוס אל על ופרוטרום פרסמו דוחות

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

מגמה חיובית נרשמה היום (ג') עם נעילת הבורסה של תל-אביב.

 

הסיפור ברחבי העולם ממשיך להיות הספקולציות סביב המדיניות של נשיא ארה"ב הנבחר, דונלד טראמפ. כרגע טראמפ לא מספק הרבה מידע אודות המדיניות הכלכלית הצפויה, מה שמותיר הרבה מקום לספקולציות שרובן משאלות לב של המשקיעים. בחודש הבא, ככל הנראה, יעלה הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב מה שיאותת לנשיא הנבחר כי הבנק המרכזי לא יאפשר השתוללות בכל הנוגע למדיניות התקציבית.

מזרחי טפחות  פרסם הבוקר את התוכנית האסטרטגית שלו לשנים הקרובות. הבנק ניטר את מרכזי הפעילות שיהיו עבורו מנועי צמיחה, וביניהם המגזר העסקי. הבנק יגדיל את היקפי האשראי לעסקים מכל הסגמנטים, כלומר עסקים קטנים, בינוניים וגדולים. הבנק הודיע עוד כי בכוונתו להתחיל משנת 2017 לחלק 30% מרווחיו כדיבידנדים. [לסיפור המלא]

שטראוס  דיווחה על עלייה של 6% בהכנסות הרבעון השלישי שהסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל. החברה רשמה צמיחה אורגנית של 5.8% ברבעון בנטרול השינוי בשערי החליפין. הרווח הנקי הסתכם ב-92 מיליון שקל, עלייה של 7% לעומת רווח של 86 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2015. 

במקביל, הודיעה החברה כי ההשפעה של הריקול היזום בחומוס "סברה" בארה"ב תהיה בהיקף של כ-5 מיליון דולר על הרווח התפעולי של החברה, וזאת בהתבסס על קיומו של כיסוי ביטוחי.

פרוטרום  דיווחה הבוקר כי ההכנסות ברבעון השלישי של השנה צמחו ב-28% לשיא של 300.1 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי רשם עלייה של 8% והסתכם ב-35.1 מיליון דולר.

מניית אפריקה  הוסיפה לרכז עניין לאחר שאיבדה כמעט 50% ביומיים לאחר הפרסום ב"גלובס" על השווי הנמוך עד לא קיים של המניה, כשהחברה עדיין לא מצליחה לגייס את הכסף כדי לשלם לבעלי האג"ח את החוב. כמובן, שללא תשלום לנושים הערך של המניות כמעט לא קיים.

אל-על  פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות ברבעון השלישי ועל רקע היחסים העכורים בחברה והשיבושים הקשים. הרווח התפעולי של החברה ירד ביותר מ-26%, והרווח הנקי הסתכם בכ-69.5 מיליון דולר, ירידה של כ-25%. בשורה העליונה החברה דיווחה על  בשורת ההכנסות רשמה אל-על יציבות, והן הסתכמו ברבעון השלישי של השנה ב-647 מיליון דולר לעומת 644 מיליון ברבעון השלישי של השנה.

בזק  ריכזה עניין לאחר שברקליס העניק למניה מחיר יעד של 8 שקלים, מחיר הגבוה בכ-20% ממחיר השוק של המניה. מחר תפרסם החברה את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של השנה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]