הבורסות באירופה ואסיה ננעלו בעליות שערים

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים ■ רעידת האדמה שהורגשה ביפן הביאה את המערכות להתריע על צונאמי, אך ההתרעות בוטלו, והשווקים ננעלו בעליות

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים בהמשך למגמה חיובית שנרשמה במדדי וול סטריט, שהעפילו לרמות שיא חדשות. בורסות אסיה ננעלו בעליות לאחר שהתרעת הצונאמי שאיימה על חופי יפן בוטלה. הבוקר הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 6.9 ביפן והחשש מפני נזקים לחץ את השווקים מטה. כאמור, לאחר שבוטלה התרעת הצונאמי עברו השווקים לעליות.

 

 

הנפט  נסחר בתנודתיות, זאת לאחר שזינק אמש ב-3.9% בעקבות הערותיו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהעריך כי חברות קרטל אופ"ק יסכימו, בפגישתן הקרובה שתיערך בסוף החודש, להקפיא את תפוקת הנפט - וכי רוסיה תצטרף להסכמה כזו.

נתון נוסף שהעיב על השווקים באסיה הוא החשש ממדיניותו הכלכלית של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שיסוג או יפגע בהסכמי הסחר של ארה"ב עם שאר העולם. "פגיעה בהסכמי הסחר עם ארה"ב תהיה משמעותית מאוד עבור הכלכלות האסיאתיות" מצוטטים כלכלנים באסיה. יש לציין כי על פי פרסומים שונים, אפל תעביר פסי ייצור מסין לארה"ב כדי להתמודד עם פגיעה בסחר מול סין, למרות שעלויות הייצור יגדלו באופן משמעותי.

בבואנוס איירס מתקיימת וועידת השותפות בהסכמי הסחר Trans-Pacific. ראש ממשלת יפן אמר בנאומו שם כי הסכם הסחר הטראנס פסיפי ללא מעורבות ארה"ב יהיה משמעותי לחברות בהסכם.