חברת הפינטק PayKey גייסה 6 מיליון דולר

החברה פיתחה מערכת המאפשרת לבנקים לספק שירותי העברת כספים בין צרכן לצרכן (Peer to Peer) על גבי רשתות חברתיות ואפליקציות מסרים מיידיים

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

PayKey, חברת פינטק ישראלית, גייסה 6 מיליון דולר. החברה פיתחה מערכת המאפשרת לבנקים לספק שירותי העברת כספים בין צרכן לצרכן (Peer to Peer) על גבי רשתות חברתיות ואפליקציות מסרים מיידיים.

לפי החברה, הטכנולוגיה שלה מאפשרת העברת כספים מאובטחת ישירות ממקלדת הטלפון הנייד, בזמן שהלקוח נמצא ב"שיחה חברתית" (Social Conversion) ללא צורך בכניסה לאפליקציית הבנק או אפליקציה ייעודית להעברת כספים כגון ארנק אלקטרוני. כיום, קיימים בעולם למעלה מ-2.3 מיליארד משתמשים ניידים ברשתות חברתיות ולמעלה ממיליון משתמשים חדשים נוספים בכל יום.

"ביצוע העברת כספים ישירות מהאפליקציה החברתית הופכת את תהליך התשלום לאינטואיטיבי ופשוט מבלי שהמשתמש נדרש להזין את פרטי הבנק של מי שאליו הכסף מועבר. המשתמשים נהנים מחוויית שירות של תשלום מיידי תוך שהם נשארים בעולם המדיה החברתית עם חבריהם", נאמר בהודעתה.

דניאל פלד, מנכ"ל PayKey, ציין: "עם השיפור ברמת הביטחון שחשים לקוחות לבצע פעולות פיננסיות על גבי רשתות חברתיות, על הבנקים להיערך לספק שירותים אלו בצורה ידידותית ובטוחה. הגיוס יאפשר לנו להמשיך לפתח את הפתרון שלנו ולהגדיל את מאמצי השיווק הגלובליים".

לטענת החברה, המערכת של PayKey מחברת למעשה את עולם הבנקאות עם עולם הרשתות החברתיות בצורה הטובה ביותר, והופכת את הפעילות הבנקאית לקלה ויעילה יותר. המערכת עובדת על כל פלטפורמות המובייל הקיימות בשוק וניתנת למיתוג על ידי כל אחד מהבנקים. "הטמעת השירות היא קלה ומהירה ואין שום שינוי בנהלי האבטחה", נאמר בהודעתה.

PayKey כבר עובדת על בדיקות והטמעת המערכת עם מספר גדול של בנקים מובילים, ביניהם: Santander Nationwide בבריטניה, ING בהולנד, SpareBank 1 בנורבגיה, Davivienda בקולומביה, Privredna banka Zagreb בקרואטיה ועוד.