בורסות אירופה נסגרו בירידות שערים; נעילה מעורבת באסיה

אמש פרץ הדאו ג'ונס לראשונה את רף ה-19 אלף נקודות ■ ענקיות הכרייה האוסטרליות ריכזו עניין חיובי

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה שלילית, זאת על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט ומגמה דומה שנרשמה הבוקר בבורסות אסיה. מחר, נזכיר, לא יתקיים מסחר בניו-יורק, וביום ו' הוא יינעל ב-20:00 שעון ישראל לרגל חג ההודיה.

 

הדאו ג'ונס פרץ אמש לראשונה את רף ה-19,000 נקודות, בהמשך ישיר ל"ראלי טראמפ", בניגוד להערכות הראשוניות שדיברו על מפולת במקרה שהמועמד הרפובליקני ייבחר לנשיאות ארה"ב.

שר הכלכלה בבריטניה, פיליפ האמונד, יציג היום את התקציב הראשון שלו בתפקיד, שצפוי לכלול העלאה בשכר המינימום בממלכה והשקעות משמעותיות בתשתיות - צעדים שנועדו לבלום את ההשפעות השליליות של הברקזיט.

השוק האוסטרלי בלט לחיוב, ואנליסטים מעריכים כי הסיבה נעוצה בשוק הסחורות. "השוק מוכן לשוורים בסחורות. הקונצנזוס הוא כי הסחורות ישמרו על מחירים גבוהים, בהתבסס על ביקושים ערים מצד ארה"ב ובסין", ציינו ב-CMC Markets. בהקשר זה נזכיר את ענקיות הכרייה Rio Tinto  ו-BHP Billiton .

בינתיים, בוול סטריט בפרט ובשווקים הפיננסיים בכלל ממשיכים לנסות ולהבין את השפעות העלאה אפשרית של הריבית בחודש הבא בארה"ב. על פי החוזים על הריבית, מדובר באפשרות ריאלית לחלוטין, המתלווה להתבטאויות חיוביות בנושא מצד בכירים בפד.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]