עזריאלי מציגה תוצאות חזקות: הרווח הרבעוני של 275 מ' ש'

סעיף העלייה בשווי נכסי החברה בלט בסיכום רבעוני והגיע ל-127 מיליון שקל ■ מדווחת על עלייה של 6% שנרשמה בפדיונות בקניוני הקבוצה

יובל ברונשטיין /  צילום: אלי דסה
יובל ברונשטיין / צילום: אלי דסה

ענקית הנדל"ן המניב, קבוצת עזריאלי, סיכמה הבוקר רבעון חיובי נוסף עם שיפור בפרמטרים התפעוליים המרכזיים שלה, ובשורה התחתונה הציגה קפיצה של כ-175% ברווחי הרבעון השלישי שהצטברו ל-279 מיליון שקל.

בפילוח תרומת מגזרי הפעילות לרווחי הקבוצה, בולטת פעילות המשרדים שהרווח התפעולי הנקי (NOI) ממנה צמח ב-7% ל-92 מיליון שקל. פעילות הקניונים עלתה ב-3% ל-196 מיליון שקל, ולעומת מגזרים אלו נמשכת החולשה בפעילות בארה"ב שם רווחי הקבוצה הרבעוניים נשחקו ב-6% ל-32 מיליון שקל.

לצד הפעילויות השוטפות, גם סעיף השערוכים של עזריאלי בלט בסיכום רבעוני ותמך בשיפור ברווח לאחר שהגיע ל-127 מיליון שקל, לעומת ירידת שווי של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום רבעוני עזריאלי נהנתה משערוך בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים (כפי שנחשף ב"גלובס") מקבלת קרקע בסמוך למרכז עזריאלי בת"א אותה רכשה כבר לפני כמה שנים מקופת חולים כללית, וכן משערוך פרויקט ראשונים בראשל"צ בזכות התקדמות הבנייה שם, כשהוא צפוי להיפתח בתחילת 2017.

בעזריאלי מציינים כי סך ההכנסה התפעולית נטו (NOI) הרבעונית צמחה ב-4% ל-328 מיליון שקל וה-NOI מנכסים זהים עלה ב-3% ל-290 מיליון שקל. תזרים המזומנים השוטף (FFO) קפץ ב-8% ברבעון ל-244 מיליון שקל, בתמיכת השיפור ב-NOI וגם בזכות רכישת בית הדיור המוגן ברעננה מוקדם יותר השנה, שתמכה בפרמטר זה. עוד מציינת עזריאלי בדוחות כי נרשמה עלייה רבעונית של 6% בפדיונות בקניונים שלה, ומתחילת השנה עלייה זו עומדת על כ-5%.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה המגמה בדוחות דומה, ובולט בה זינוק של 122% ברווח הנקי לסכום ענק של 1.2 מיליארד שקל, וזאת אחרי רבעון ראשון יוצא דופן שכלל רווחי שערוך בהיקף של 357 מיליון שקל במגדל שרונה ובקרקע עליה פעל "בית ידיעות אחרונות" בתל-אביב.

עזריאלי מחזיקה בישראל ובארה"ב נכסים מניבים בשטח כולל להשכרה של כ-950 אלף מ"ר, ואלה כוללים קניונים ומרכזים מסחריים, משרדים בארץ וגם בארה"ב ובתי דיור מוגן.

בצד הייזום, לעזריאלי כיום תשעה פרויקטים בהקמה בהיקף של כ-680 אלף מ"ר, שבחלקם צפויים לחזק משמעותית את הדומיננטיות שלה במרכז ת"א, ובחברה מציינים כי מתחילת השנה היא השקיעה כ-2.3 מיליארד שקל ברכישת נכסים, ייזום הקמת נכסים והשבחת נכסים קיימים.

"ייזום מאסיבי"

בתקופת הדוח השלימה עזריאלי את גיוס האג"ח הגדול בתולדותיה, בהיקף של 2.2 מיליארד שקל בריבית של 1.3%, מה שצפוי בהמשך לסייע לה בהפחתת הוצאות המימון. עוד במהלך הרבעון, השלימה הקבוצה באמצעות חברת גרנית הכרמל את מכירת חברת סונול לדודי ויסמן תמורת כ-360 מיליון שקל, כחלק מצעדיה להתרכז בפעילות הליבה של החברה.

מניית עזריאלי, שנסחרה היום במגמה חיובית, התחזקה בכ-10% מתחילת השנה ומשקפת לקבוצה שווי המתקרב ל-19 מיליארד שקל.

יובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, מסר היום כי "ברבעון הזה אנו ממשיכים להציג תוצאות חזקות ומציגים צמיחה עקבית במדדים החשובים ביותר כמו ה-FFO וה-NOI והפחתת שיעורי הריבית של התחייבויות הקבוצה, כפי שבאה לידי ביטוי בגיוס חוב שבוצע במהלך הרבעון. בעקבות ביקושים משמעותיים לשטחי משרדים בבעלות הקבוצה, שווקו מתחילת הרבעון למעלה מ-20 אלף מ"ר בפרויקטים בייזום; במקביל אנו ממשיכים להשקיע ולהרחיב את מנועי הצמיחה שלנו, באמצעות ייזום אינטנסיבי וכניסה למגזרי פעילות סינרגטיים".

בהתייחס לחוזקה שמפגין סקטור המשרדים של החברה, ולשיפור שנרשם גם בפעילות הקניונים, אמר ברונשטיין כי "המגמה החיובית נתמכת גם באיכות הנכסים שלנו וגם בזכות מצב המשק - בענף המסחר אפשר לראות עלייה בתוצר ובצריכה הפרטית מדי רבעון, ובענף המשרדים אנחנו נהנים מהעוצמה של ענף ההיי-טק הישראלי, כמו גם מהצמיחה במספר עורכי הדין במשק וההשפעה שיש לכך על משרדי עוה"ד הגדולים".

ברורית פיין, אנליסטית לידר שוקי הון, ציינה היום כי "עזריאלי ממשיכה לצמוח בנכסיה הקיימים ופועלת להבטיח את המשך הצמיחה בהיקפים גבוהים של ייזום ופיתוח. הצמיחה העיקרית של הקבוצה תמשיך להגיע מכיוון הייזום המאסיבי ותמשיך ללוות את עזריאלי לפחות בעשור הקרוב, כך שעדיין קיים פוטנציאל התרחבות משמעותי בנכסים שנמצאים בשלבי ייזום והקמה.

נעם פינקו, אנליסט פסגות, מעריך כי עזריאלי תמשיך להציג דוחות טובים עם יציבות יחסית בהכנסות מנכסים זהים, כאשר פעילות הייזום המאסיבית (שרק הולכת ומתעצמת) תייצר ערך רב. ה-FFO של החברה אמור לטענתו לעלות בצורה דרמטית בשנים הקרובות, בעקבות השלמת פרויקטים שהחלו ובזכות הירידה בהוצאות המימון.