נעילה מעורבת בוול סטריט; הדאו המשיך לשבור שיאים

עם סיום המסחר אתמול, עמדו הדאו ג'ונס וה-S&P על רמות שיא ■ ענקית הפארמה האמריקאית קיבלה בשורות שליליות ■ בכירי הפד: העלאת ריבית קרובה מתמיד

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט מתנהל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר שאמש שבר מדד הדאו ג'ונס שיאים כאשר חצה את רף 19,000 הנקודות. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה שלילית לאחר ששוקי אסיה ננעלו במגמה מעורבת. לרגל חג ההודיה האמריקאי, מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט, וביום שלישי המסחר יתנהל במתכונת מקוצרת וייחתם בשעה 20:00 (שעון ישראל).

 

הנפט  נסחר בסנטימנט חיובי לאחר שעיראק הביעה נכונות להשתתף בהקפאת התפוקה הצפויה של חברות קרטל אופ"ק, במהלך פגישתן בשבוע הבא. יש לציין כי ישנם קולות בשוק המתריעים כי גם הקפאה לא תעזור לייצב את מחירי הזהב השחור, וכי נדרש קיצוץ משמעותי בתפוקה על מנת להתאים את ההיצע לביקוש בשוק העולמי.

התפרסם נתון תביעות האבטלה הראשוניות השבועי בארה"ב, העומד על 251 אלף תביעות חדשות - כאשר הצפי היה לדיווח על 241 אלף תביעות. בחודש אוקטובר נמכרו בארה"ב 563 אלף בתי חדשים, נתון נמוך מהתחזיות המוקדמות שצפו מכירות של 591 אלף בתים חדשים. מלאי הנפט הגולמי בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-1.3 מיליון חביות, זאת בעוד התחזיות צפו תוספת של 0.3 מיליון חביות.

הערב התפרסמו פרוטוקלי ישיבת וועידת השוק הפתוח (FOMC) שם צוטטו בכירי הפדרל ריזרב אומרים שהעלאת ריבית קרובה מתמיד, כך שנראה כי העלאת ריבית בחודש הבא קרובה להיות עובדה מוגמרת. בתגובה המשיכו תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים לעלות והערב הן עלו ב-5 נקודות נוספות ל-2.36%.

ענקית הפארמה אלי לילי  ספגה מכה כאשר תרופה שפיתחה החברה לטיפול באלצהיימר, שהייתה אמורה להאט הדרדרות קוגניטיבית בקרב חולים, נכשלה בניסוי גדול שערכה. בעקבות הכישלון, החברה הודיעה כי לא תפעל לאישור שיווק התרופה בארה"ב. מספר אנליסטים חזו בעבר שבמידה והתרופה תאושר לשימוש, היא הייתה יכולה לייצר לחברה הכנסות שנתיות בסך 5 מיליארד דולר.

כיל  סיכמה היום (ג') את הרבעון השלישי עם עלייה קלה בהכנסות לרמה של 1.38 מיליארד דולר, זאת בהשוואה להכנסות של 1.379 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי המתואם של החברה ירד ברבעון השלישי בכ-32% לרמה של 164 מיליון דולר בעוד בשורה התחתונה מדווחת החברה על מעבר להפסד גדול של 340 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 121 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

גם גזית גלוב  דיווחה על תוצאותיה הרבעוניות. החברה רשמה רווח של 26 סנט והכנסות כוללות בסך 397.2 מיליון דולר ברבעון האחרון.