מי מתעסק עם יו"ר הקואליציה? זה העונש שהטיל ח"כ דוד ביטן

ביטן אסר על חברות הכנסת רחל עזריה (כולנו) ושולי מועלם (הבית היהודי) להגיש הצעות חוק במשך חודש ימים, רק משום שהעזו להתנגד לביטול חוק חזקת הגיל הרך – ביטול אותו מובילים חברי ליכוד

ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר
ח"כ דוד ביטן / צילום: איל יצהר

דוד ביטן לא עוצר: אחרי שהצהיר כי יפעל בכל מחיר לסגירת תאגיד השידור הציבורי ורמז כי יסכל את הרפורמה שאמורה לפגוע בבזק, יו"ר הקואליציה סוגר חשבון גם עם חברות הכנסת רחל עזריה (כולנו) ושולי מועלם (הבית היהודי).

ביטן הודיע היום (ד') כי הוא אוסר על השתיים להגיש הצעות חוק במשך חודש ימים, רק משום שהעזו להתנגד לביטול חוק חזקת הגיל הרך - ביטול אותו מובילים חברי הליכוד יואב קיש והשרה גילה גמליאל, בעידודו של ביטן. ההחלטה של ביטן התקבלה, צריך לומר, אף שבסופו של דבר ההצבעה במליאת הכנסת נדחתה היום.

"נמרצות היתר של ביטן היכתה היום שוב", מסרה היום ח"כ עזריה. "אותו ביטן שמייצר מדי שבוע משברים קואליציוניים מיותרים, יצר כזה שוב היום כשביקש להעלות חוק שנוי במחלוקת שלא קיבל את הסכמת חברי הקואליציה ואינו מוזכר בהסכמים הקואליציוניים. העונש הזה תקדימי כיוון שלא נעשתה שום הפרה קואליציונית בפועל, שכן החוק אפילו לא עלה להצבעה. באותה מידה, ח"כ ביטן צריך להעניש את עצמו על כך שהוא מאיים שוב ושוב להפיל פרקים בחוק ההסדרים שמיטיבים עם הציבור הישראלי ופוגעים במונופולים ובבעלי ההון. ללא קשר לשאלה אם ביטן פועל על דעת עצמו או בשליחות אחרים, עליו להבין שהוא מנהל קואליציה של שותפות ולא מופע יחיד".

כשעזריה מדברת על "שליחות" היא מתכוונת לטענה שלפיה הניסיון לסכל את הרפורמה שפוגעת בבזק נובע מן העובדה שבעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', הוא מקורבו של ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו.