עליות בסיום המסחר בבורסות אירופה; הניקיי היפני עלה בכ-1%

אתמול מדד הדאו ג'ונס העפיל לשיא נוסף; היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה ■ מניית טיסנקרופ נסחרת בסנטימנט שלילי

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה הסתיים היום (ה') בעליות שערים מתונות. נזכיר כי היום, לרגל חג ההודיה, לא יתקיים מסחר בוול סטריט.

 

תאגיד טיסנקרופ  הגרמני, שעלה לכותרות בישראל בתקופה האחרונה בשל היותו היצרן בעסקת הצוללות שבה היה מעורב דוד שמרון, פרקליטו האישי של רה"מ, הודיע על צמיחה נמוכה מהצפוי ברווח התפעולי.

עובדי הסקטור הציבורי ביוון הכריזו על שביתה בת 24 שעות במחאה על מדיניות הצנע שיושמה במדינה.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת כאשר מדד הניקיי היפני טיפס כ-1% לאור היחלשות הין. 

 

אתמול ננעל המסחר בארה"ב במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאו ג'ונס טיפס לשיא נוסף, תשואות האג"ח הממשלתיות הוסיפו לטפס והדולר התחזק. זאת על רקע נתונים כלכליים שפורסמו אתמול ועל רקע פרוטוקולי ישיבת הפד האחרונה שהצביעו על כך שחברי הפד "בשלים" להעלאת הריבית בדצמבר.

הנפט ממשיך להיסחר בתנודתיות על רקע כנס של יצואניות הנפט הגדולות בעולם שאמור להתרחש בשבוע הקרוב ובו הן ינסו לגבש הסכם לצמצום תפוקת הנפט במטרה לייצב את המחירים. לפי דיווחים שונים, יצואניות הנפט הגדולות מתכננו לקצץ את התפוקה בכ-1.2 מיליון חביות ביום ועיראק כבר הודיעה כי מסכימה להסכם שכזה.

הין היפני נחלש כאמור מול הדולר ונסחר סביב 112.6 ין לדולר. מניות היצואניות הגדולות ביפן מגיבות בעליות חדות, ביניהן יצרניות הרכב טויוטה, ניסאן והונדה. גם מניות חברות האלקטרוניקה שארפ ופנאסוניק נסחרות במגמה חיובית מובהקת.