מו"מ למכירת חב' טיהור המים AMS ל-Rightleder הסינית

AMS פועלת בתחום הממברנות להפרדת מים מפסולת ■ בסין מאשרים כי עליבאבא תשקיע 15 מיליון דולר בחברת המציאות המועשרת InfinityAR

הממברנות של AMS / צילום: אתר החברה
הממברנות של AMS / צילום: אתר החברה

גופי השקעה סיניים ממשיכים לתור אחר השקעות בטכנולוגיה הישראלית. רק בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי שתי קרנות סיניות, CDH ו-ZZ קפיטל, מתמודדות על רכישת איירון סורס לפי שווי של כמיליארד דולר. איירון סורס, הנחשבת לחברת האינטרנט הגדולה בישראל, פועלת בתחום של הפצה וקידום אפליקציות ופרסום בטלפונים חכמים.

כעת מתברר כי גם חברת טכנולוגיית המים AMS נמצאת במו"מ למכירתה מול כמה גורמים, כשהמובילה ככל הידוע היא חברת Rightleder Holding Group הסינית, העוסקת גם היא בתחום טיהור המים. בתגובה לפניית "גלובס" הכחישה AMS את דבר המגעים עם Rightleder.

AMS היא חברה צעירה יחסית שקמה ב-2012 על חורבותיה של חברה ותיקה יותר בשם Biopure (BPT), שהוקמה בשנות ה-90. ביופיור הוותיקה קיבלה השקעות של 17.5 מיליון דולר מקרנות הון סיכון ישראליות מובילות, ביניהן אאורום, פיטנגו, USVP, אלרון ו-Stratify. אולם, החברה נכשלה ונכסיה נמכרו בסכום נמוך.

AMS רכשה את הנכסים של ביופיור, מיקדה את פעילותה בסקטורים האטרקטיביים ביותר בתחום הממברנות, בעיקר הפרדת מים מפסולת בתנאי סביבה קשים. החברה מוכרת את מוצריה למפעלים הזקוקים לטיהור שפכים וכן לחברות הנדסה אשר בונות את אותם המפעלים, והיא נחשבת לחברה מובילה בתחום של ממברנות עמידות בתנאים קשים. החברה מציינת בפרסומיה כי הבידול שלה הוא העמידות והאמינות של המוצרים שלה, המפחיתים את תדירות החלפת הממברנה.

AMS מנוהלת על ידי גיל מירון (מאירוביץ'), מנהל קרן "ירדן גרופ", שהיא המשקיעה העיקרית בגלגול הנוכחי של החברה. ירדן גרופ היא חברת ייעוץ והשקעות בתחום הקלינטק, שמעורבת גם בחברת Algatechnologies שקיבלה השקעה של 50 מיליון דולר מחברת Grovepoint הבריטית. בעבר עבד מירון בחברת הייעוץ המובילה Boston consulting group וכמנהל קבוצת מחקר ב-IBM. חברת AMS מעסיקה כמה עשרות עובדים. היקף העסקה צפוי לעמוד על כמה עשרות מיליוני דולרים.

הרוכשת הסינית, Rightleder, גם היא חברה בתחום טיהור המים, עם דגש על פעילות בתחום ההתפלה, אך עם פעילות ענפה גם בתחום טיהור השפכים בו פועלת AMS. החטיבה של הקבוצה העוסקת בתחום טיהור השפכים בלבד מגלגלת מאות מיליוני דולרים.

אישור סיני לחשיפת "גלובס"

כאמור, מתארכת הרשימה של עסקאות לרכישת טכנולוגיה ישראלית על ידי גורמים סיניים. כך אתר חדשות סיני אישר השבוע את הפרסום ב"גלובס" לפיו ענקית האינטרנט והמסחר המקוון עליבאבא תשקיע 15 מיליון דולר בחברת המציאות המועשרת InfinityAR.

עליבאבא תשקיע את הסכום במסגרת סבב של 18 מיליון דולר בו תשתתף גם חברת Sun היפנית, משקיעה קיימת בחברה. משקיעה קיימת נוספת בחברה היא קרן סינגולריטים של משה חוגג. אינפיניטי מייצרת תוכנה למשקפי מציאות מועשרת, המאפשרים לראות שכבות של מידע רלוונטי כאשר מביטים אל העולם האמיתי. כך למשל, המערכת יכולה לדמות משחק מחשב המתרחש בחדר שבו אתם יושבים ומשתמש באלמנטים ממנו.

חברת אינפיניטי AR הישראלית, המפתחת מערכות מציאות רבודה לתחומי הרפואה, ההדרכות והמשחקים, מגייסת 15 מיליון דולר מענקית הקמעונות והאינטרנט הסינית עליבאבא, תמורת רבע ממניותיה, כך נודע ל"גלובס".

אינפיניטי AR נסחרת בבורסת ה"פינק שיט" שמעבר לדלפק בארה"ב, לפי שווי זניח של כמה מיליוני דולרים. השקעת עליבאבא משקפת לחברה שווי של 60 מיליון דולר אחרי הכסף - פרמיה של מאות אחוזים על מחיר השוק. אינפיניטי AR צפויה להימחק מן המסחר בקרוב בעקבות המהלך. המסחר במניה הופסק ב-23 בספטמבר, והיא לא פרסמה דיווחים לבורסה מאז סוף 2015.