לקראת מימוש האופציה להיפרדות? יונל כהן מתפטר מתפקיד יו"ר איילון

לאחרונה הוסיפו כהן ולוי רחמני אופציות להפרדת כוחות בקבוצת הביטוח שבשליטת רחמני

יונל כהן / צילום: איל יצהר
יונל כהן / צילום: איל יצהר

כ-3 חודשים לאחר שלוי רחמני ויונל כהן הוסיפו להסכם ביניהם אופציות להפרדת כוחות בקבוצת הביטוח איילון שבשליטת רחמני, ולהשבת המצב לקדמותו, תוך מכירת חלקו של כהן לרחמני, דיווחה קבוצת הביטוח כי כהן, לשעבר מנכ"ל מגדל והבעלים של 22% ממניות איילון, יסיים את תפקידיו כדירקטור ויו"ר הדירקטוריון של איילון ביטוח. זאת, לאחר כשנה בלבד בתפקיד, ו"החל ממועד מינויו של דירקטור אחר במקומו". כהן אף ביקש כבר למנות במקומו את אריה זילברברג, המכהן כדירקטור באיילון פנסיה וגמל.

על אף שרחמני ולוי משדרים עסקים כרגיל, הרי שההודעה האמורה באה זמן מה לאחר שרחמני וכהן הרחיבו כאמור את הסכם ההתקשרות ביניהם, במה שנתפס כבר אז כמעין הכנת תשתית להיפרדות אפשרית באיילון. בשוק יש הגורסים כי היחסים בין כהן ומנכ"ל איילון ביטוח המקורב אליו, אריק יוגב, לבין רחמני מתוחים, כאשר בימים הקרובים אפשר שנקבל תשובה לכך עם כניסתה לתוקף של האופציה החדשה עליה חתמו השניים לפני כשלושה חודשים. האופציות האמורות ניתנות למימוש בשני חלונות זמן של חודש, בדצמבר בכל אחת מהשנים 2016 ו-2017.

שווי איילון, כפי שהוא נגזר מהתוספת להסכם ומהתמורה באופציות, הוא 486 מיליון שקל, אם זו תמומש על-ידי מי מהצדדים ב-2016, ושל 527 מיליון שקל אם תמומש ב-2017. זאת, בעוד שכיום איילון נסחרת לפי שווי של כ-482 מיליון שקל, ואילו כשיונל כהן נכנס לחברה דובר על שווי של כ-438 מיליון שקל.