אופטימיות בוול סטריט: המדדים סגרו בשיאים חדשים

היום המסחר הסתיים ב-20:00 שעון ישראל ■ הגירעון המסחרי של ארה"ב עלה ל-62 מיליארד דולר ■ מדד מנהלי הרכש לחודש נובמבר עלה בשיעור נמוך מהתחזיות

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ו') בעליות שערים, כשמדד דאו ג'ונס חצה את רמת 19,100 הנקודות. את המגמה הובילו מניות הקמעונאיות הגדולות, וזאת בשל המכירות הגבוהות של יום שישי השחור - חגיגת הקניות הגדולה.

 

אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה והיום יום המסחר הסתיים ב-20:00 שעון ישראל.

בזירת המאקרו, הגירעון המסחרי של ארה"ב גדל ל-62 מיליארד דולר, מעל התחזיות המוקדמות שצפו גירעון מסחרי של 59.2 מיליארד דולר. מדד מנהלי הרכש עלה בשיעור נמוך מהצפוי ל-54.7 נקודות, לעומת התחזיות שצפו 54.9 נקודות.

יום שישי הגדול של חג ההודיה האמריקאי שובר שיאי מכירות כשעד כה דיווחו הקמעונאיות הגדולות על מכירות של מיליארד דולר ביום.

באירופה ובאסיה סגרו מדדי המניות בעליות שערים. ביפן דווח היום כי מדד הליבה של מחירי הצרכן רשם ירידה של 0.4% באוקטובר (12 חודשים אחרונים), בהתאם לצפי הכלכלנים. הייתה זאת הירידה השמינית ברציפות של מדד זה. 

כלכלני בנק לאומי ציינו בסקירתם השבועית כי גם השבוע נמשכה עליית התשואות בעקום האג"ח הממשלתי בארה"ב. עלייה זו מקבלת רוח גבית מנתוני המאקרו החיוביים, מעדכון תוואי העלאת הריבית, ומהערכות שהממשל החדש בארה"ב יבצע הרחבה פיסקאלית אשר תוביל לעלייה בקצב האינפלציה.

עוד אמרו בלאומי כי "המדיניות המוניטארית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה, אם כי פחות מאשר בשנים האחרונות. בתוך כך, אנו מעריכים כי קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון, אך מעט מהיר ביחס להערכה הרווחת בשווקים".

מניות הקמעונאות הגדולות, ביניהן אמזון , וול מארט  ואחרות, ריכזו עניין רב על רקע פתיחת עונת הקניות של סוף השנה עם ה"בלאק פריידיי שחל היום. לפי Adobe Digital Index חל גידול של 14% במכירות המקוונות אתמול, בהשוואה לאותו יום בשנה שעברה, לרמה של 1.15 מיליארד דולר. בהתאחדות רשתות הקמעונאות בארה"ב צופים עלייה של 3.6% במכירות עונת החגים השנה, לרמה של 655.8 מיליארד דולר.

מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון  ריכזה עניין. החברה אישרה שהיא מנהלת מגעים עם חברה שוויצרית לקראת מיזוג בין השתיים לחברת ענק אחת.