דלק ואבנר השלימו מימון - 1.75 מיליארד ד' לפיתוח לוויתן

הבנקים שיעמידו את המימון: HSBC ו-JP מורגן ■ המימון יינתן כנגד שיעבוד חלקן של השותפויות בלוויתן ■ ההלוואה תשלם ריבית מדי 3 חודשים, והקרן תיפרע בתשלום אחד בעוד 4 שנים

מאגר לוויתן/ צילום:אלבטרוס
מאגר לוויתן/ צילום:אלבטרוס

פיתוח מאגר לוויתן מתקדם במרץ. השותפות הגדולות במאגר - אבנר ודלק קידוחים שמחזיקות ביחד למעלה מ-45% ממאגר לוויתן, הודיעו הבוקר כי חתמו על מסמך מחייב עם הבנקים HSBC ו-JP מורגן למימון חלקן בפיתוח שלב א' של המאגר. המימון יהיה בהיקף של 1.5-1.75 מיליארד דולר. מדובר במימון הפרויקטלי הגדול ביותר שבוצע אי פעם במשק הישראלי, לפרויקט בשלב פיתוח.

המימון יינתן כנגד שיעבוד חלקן של השותפויות בלוויתן, ובתשלום ריבית משתנה אשר תשולם מדי 3 חודשים, מחושבת לפי LIBOR ל-3 חודשים בתוספת מרווח. הקרן תוחזר בתשלום אחד בחלוף 4 שנים, באמצעות גיוס אגרות חוב ארוכות טווח, בדומה לגיוס איגרות החוב המוצלח שנעשה בפרויקט תמר (תמר בונד).

ההלוואה היא חלק מיישום אסטרטגיה מימונית ארוכת טווח, אשר נועדה לצמצם את עלויות המימון של השותפויות ותממן את מירב השקעותיהן בפיתוח המאגר עד תחילת הזרמת הגז ממאגר לוויתן.

המימון מיועד לפיתוח שלב א'-1 בלוויתן, הכולל אספקת גז מלוויתן למשק המקומי, לירדן, לרש"פ והסכמים אזוריים נוספים ככל שיחתמו.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט: "עסקת המימון היא הבעת אמון נוספת של תעשיית הפיננסים הבינלאומית, בהובלת HSBC ו- JP Morgan , בדלק קידוחים ואבנר בכלל, ובפרוייקט לוויתן בפרט. אנו גאים להוביל את המימון ההיסטורי הזה, ומחויבים לפעול על מנת להזרים גז מלוויתן למשק הישראלי ולייצוא כבר בסוף שנת 2019. פרוייקט לוויתן צועד היום צעד משמעותי קדימה, והמשק הישראלי כולו מתקדם יחד איתו".

יוסי גבורה, המשנה למנכ"ל לענייני כספים בדלק קידוחים ואבנר: " עם חתימת הסכמי המימון, אשר יאפשרו לשותפויות לממן את עיקר השקעתן בפיתוח מאגר לוויתן, דלק ואבנר ערוכות לקבלת החלטת השקעה בפרויקט לוויתן, שהינו פרויקט התשתית במימון המגזר העסקי הגדול בתולדות המדינה. התמיכה שאנו מקבלים מ- HSBC , JP Morgan וממוסדות פיננסים נוספים, מקומיים וזרים, קריטית למשק הישראלי ותביא להשקעות זרות רבות בעתיד."

את הליך המימון לשותפויות דלק קידוחים ואבנר ליווה הצוות המלווה את פעילות המימון של השותפות שנים ארוכות: היועץ הפיננסי שי אדלר והיועצים המשפטיים עו"ד אורי רוזנברג, דן הכהן ומיכל פרי, שותפים במשרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות'.

משרד עורכי הדין הישראלי של המממנים הוא משרד יגאל ארנון ושות'.