מניית היום: נוסקת כ-9% לאחר שחתמה על הסכם השקעה

החברה-בת של החברה, שמתוכננת להנפיק בבורסה הראשית של לונדון, חתמה על הסכם עם קרן ההשקעות GEM, לפיו היא תשקיע בה כ-7 מיליון ליש"ט

אברהם טאוב ושמעון הייבלום / צילום: רפי קוץ
אברהם טאוב ושמעון הייבלום / צילום: רפי קוץ

חברת האקספלורציה שפע ימים עשתה צעד נוסף לקראת הנפקת חברה בת שלה בבורסה של לונדון. שפע ימים  דיווחה היום (א') לבורסה כי החברה-הבת שלה שפע ימים (א.ט.מ.) בע"מ, חתמה על הסכם עם קרן השקעות בינלאומית בשם GEM, שהתחייבה להשקיע בשפע ימים כ-7 מיליון ליש"ט לקראת הנפקתה בבורסה בלונדון. לאחר ההודעה מניית שפע ימים מזנקת בכ-9%.

שפע ימים (א.ט.מ.) בע"מ הינה חברה פרטית המוחזקת על ידי החברה (75%), המהווה הזרוע המבצעת את פעילות האקספלורציה של החברה והמחזיקה בהיתרי החיפוש והחקירה באזור אפיק נחל הקישון. 

ההסכם של שפע ימים מגיע על רקע כוונותיה לגייס הון בהיקף כולל של כ-10 מיליון דולר. כעת, בעקבות ההסכם עם קרן GEM היא מתכננת לגייס בהנפקה המתוכננת כ-3 מיליון דולר בלבד.

"ההסכם עם קרן ההשקעות GEM, מהווה חלק מהגיוס המתוכנן במסגרת הנפקת חברת הבת בבורסה הראשית של לונדון" אמר מנכ"ל שפע ימים, אבי טאוב. "דהיינו נותר לנו רק להשלים את ההליכים הפרוצדורליים ולגייס בהנפקה את היתרה מהתוכנית המקורית - 3 מיליון דולר בלבד".

ביחס להנפקה בלונדון מציין טאוב כי "לונדון פתחה את שעריה בפנינו כחברה ישראלית באופן מסביר פנים, כמו שהבריטים יודעים, ואנו מאוד אופטימיים. גיוס ההון במסגרת ההנפקה בלונדון, יאפשר בעזרת השם, לחברה להתקדם במהירות בביצוע תוכניות העבודה המתוכננות לרבות ביצוע בדיקת ההיתכנות הכלכלית לצורך פתיחת המכרה הראשון, ובמקביל מרווח פעולה ויכולת ביצוע מהיר ואופטימלי של פעילות אקספלורציה בשטחי ההיתרים בהם פועלת החברה".