מנהלי בונוס רוצים הטבת מניות בהיקף כ-5.4 מ' ש' "על הנייר"

למרות פספוס אבני-דרך בהסכם החברה עם מנהליה, מבקשים אלה לקבל כעת הטבת מניות שהוגדרה בהסכם - ללא תלות בעמידה ביעדים

ביומד / צילום: thinkstock
ביומד / צילום: thinkstock

תנאי השכר של מנהלי חברת תאי הגזע בונוס , שעוררו ביקורת של המשקיעים בשנת 2012 (כשהחברה מוזגה לשלד הבורסאי אוקיאניה), שוב מעוררים דיון. בונוס חתומה על הסכם עם מנהליה, אשר מעניק להם בהדרגה 64% ממניות החברה. ההטבה הייתה אמורה להיות מותנית בהצלחה, אולם כעת מעוניינים בעלי השליטה לקבל את כל המניות מיידית, ללא תלות בעמידה ביעדים (אך עם חסימה למשך 10 שנים אצל נאמן).

רשות ני"ע התערבה, וביקשה מן החברה לציין במכתב לבעלי המניות מהי ההטבה הגלומה בשינוי תנאי ההסכם. בית ההשקעות דה קאלו-בן יהודה העריך אותה ב-5.4 מיליון שקל "על הנייר", וההערכה ניתנה על בסיס הסתברויות הצלחה שניתנו על-ידי החברה עצמה.

מנכ"ל החברה, ד"ר שי מרצקי, המוטב העיקרי של ההטבה, אמר היום ל"גלובס" כי למרות החישובים שפורסמו: "הפריסה של ההטבה לאורך 10 שנים היא דווקא ויתור מבחינתנו, ולא הטבה. בהסכם אבני-הדרך, רוב המניות היו יכולות להשתחרר לידינו בעקבות גיוס בנאסד"ק בהיקף של 7 מיליון דולר, שאותו אנחנו עשויים להשיג בקרוב מאוד. כך, הן ישתחררו לאורך זמן רב יותר".

מרצקי מציין עוד, כי "המשקיעים מכירים את ההסכם ויודעים שאלה בעצם מניות של המייסדים, שפשוט לא הונפקו לנו עדיין באופן פורמלי". עד כה עמדה בונוס רק באבן-דרך אחת מאלה הכלולות בהסכם, ופספסה אבן-דרך אחת, שהייתה אמורה כבר להתרחש. למרות זאת, תחת ההסכם החדש יקבלו בעלי השליטה גם את ההטבה שהייתה מותנית באבן-דרך זו.

עוד ציין מרצקי כי השינוי בוצע על רקע כוונת החברה לבצע הנפקה בנאסד"ק ורצונה להתאים את ההון למבנה המתאים יותר למסחר בחו"ל. אם לא תהיה הנפקה בנאסד"ק, ההסכם החדש מתבטל.

בונוס נסחרת לפי שווי של 158 מיליון שקל. החברה מפתחת טכנולוגיה לבניית שתלי עצם מתאי גזע. לאחרונה היא סיימה ניסוי קליני בכמה עשרות חולים, להדגמת יעילות השתל שלה בטיפול בחסרים בעצמות הפנים, בעיקר בלסתות. תוצאות הניסוי צפויות להתפרסם בסוף השבוע הבא בכנס בתחום.

עם מיזוג החברה לשלד ב-2012, מסרה החברה לוחות זמנים שלפיהם המוצר עשוי להיות בשוק כבר ב-2014. מרצקי טוען היום כי המוצר צפוי להיות בשוק בעוד שלוש שנים לכל המוקדם. "אמרנו 2014? אולי זו הייתה אי הבנה, כי ממילא הניסויים הללו אורכים שלוש שנים לפחות", הוא אומר היום.