רציו פטרוליום יוצאת להנפקה; קבוצת דלק תרכוש כ-20%

רציו פטרוליום מחזיקה בזכיונות חיפושי גז ונפט מחוץ לישראל ■ תנסה לגייס 100 מיליון שקל בהנפקת יה"ש ואופציות, כשקבוצת דלק תרכוש כ-20% מההנפקה

קידוח גז מול חופי ישראל  / צילום: ענת כהן
קידוח גז מול חופי ישראל / צילום: ענת כהן

שיתוף-פעולה מעניין נרקם בתעשיית חיפושי הנפט והגז הישראלית. רציו פטרוליום, שבשליטת השותפות רציו יהש , יוצאת להנפקה בתל-אביב ותגייס כ-100 מיליון שקל בהנפקה של יחידות השתתפות ואופציות.

החידוש המעניין בהנפקה, מעבר לעובדה ששוק ההנפקות הראשוניות בתל-אביב אינו מהמפותחים בשנים האחרונות, היא העובדה שקבומת דלק  התחייבה לרכוש 17.5% מההנפקה ובכך להפוך לשותפה משמעותית בשותפות.

שני הזיכיונות המשמעותיים של רציו פטרוליום הם לחיפושי נפט וגז בגיאנה שנמצאת בצד הצפון-מזרחי של דרום אמריקה וזיכיון לחיפוש נפט וגז במלטה. בגיאנה התגלה לא מכבר שדה נפט משמעותי, ואקסון מובייל התחייבה לבצע עבור השותפות אקספלוריציה בשדה של רציו, ובתמורה, במקרה שיתגלה מרבץ נפט או גז, אקסון תפתח אותו.

על-פי תנאי התשקיף, קבוצת דלק תרכוש, כאמור, 17.5% מההנפקה, 20% מההנפקה תוקצה לשותפות רציו באותם התנאים של קבוצת דלק, ו-12% יוקצו למנהלים ונותני שירותים והיתר יוצע לציבור.

כאמור, רציו פטרוליום תגייס 100 מיליון שקל בהנפקה של אגדים שיכללו יחידות השתתפות ואופציות, כשבהנחת מימוש מלא של האופציות, תגייס השותפות עוד כ-100 מיליון שקל. ההערכות בשוק ההון הן כי ההנפקה תתבצע עד לסוף השנה.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק, מסר: "הסכם זה מצטרף לשורת צעדים שנקטה קבוצת דלק בשנה החולפת, למיקוד עסקי בתחום חיפושי הגז והנפט בשדה הבינלאומי ולמימוש הנכסים שאינם בליבת העשייה של הקבוצה. כמו הזכייה במכרז לרישיונות חיפוש והפקה בבלוק 7 בקנדה, גם רכישת האחזקה ברציו פטרוליום נועדה לבסס ולהרחיב את מגוון ההשקעות של הקבוצה בתחום ה-E&P הבינלאומי".