נעילה שלילית בוול סטריט; מניית טיים זינקה בכ-18%

מחיר הנפט עלה בכ-1.7% לקראת פגישת קרטל הנפט שתתקיים ביום ד' ■ המו"לית האמריקאית טיים דחתה הצעה בסך 1.7 מיליארד דולר ■ UPS תטפל ב-700 מיליון הזמנות בתקופת החגים

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות, בעוד עיני המשקיעים נשואות ליום רביעי, אז צפויה להתקיים פגישתם הבאה של המדינות החברות קרטל אופ"ק. למרות הדיווחים המוקדמים על הסכם צמצום תפוקה הצפוי להיחתם, קיימים ספקות באשר לאישור ההסכם בסופו של דבר.   

 

הנפט  הראה סימני התאוששות, לאחר שירד בתקופה האחרונה על רקע הספקות בשווקים, כאמור לגבי יכולתן של יצואניות הנפט הגדולות לגבש הסכם לגבי צמצום התפוקה בכנס השנתי של קרטל אופ"ק בסוף החודש. תאגיד הנפט הלאומי של לוב אמר אתמול כי אין בכוונתו לקחת חלק בהסכם. גם שר האנרגיה הסעודי,חאליד אל-פאלי, אמר כי להערכתו השוק יאזן את עצמו ללא התערבות הקרטל.

מניית מו"לית העיתונות טיים (סימול: TIME) עלתה בכ-18% לאחר שפורסם בארה"ב כי דחתה הצעת רכש של לן בלווטניק ואדגר ברונפמן לרכישת עסקיה תמורת 1.78 מיליארד דולר.

מדד VIX , המכונה "מדד הפחד", המגלם את רמת התנודתיות בשווקים, רשם עליות חדות.

מניית אמזון   ריכזה עניין על רקע "סייבר מאנדיי" שחל היום. אתר הקמעונאות המקוונת צפוי לשבור שיאי מכירות במהלך היום, שבשנים האחרונות מרכז נפח הולך וגדל מקניות הצרכנים בתקופה שלפני חג המולד.

עוד על רקע טירוף הקניות השנה, חברת המשלוחים UPS  אישרה את הצפי לנתון של 700 מיליון משלוחים בהם תטפל החברה בתקופת החגים, נתון המגלם עלייה של 14% ביחס לשנה שעברה.

מניות הבנקים הגדולים בארה"ב נסוגו מעט מעליות השערים שחוו בתקופה האחרונה, מאז בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב. נציין את גולדמן סאקס , וולס פארגו  ובנק אוף אמריקה .

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים, על רקע המגמה המעורבת שחתמה את המסחר באסיה. בשבועות שעברו מאז זכה טראמפ בבחירות לנשיאות, השווקים נמצאים במצב של ראלי בעוד המשקיעים מצפים ל"טראמפונומיקס", המדיניות הכלכלית שמתכנן טראמפ ומשמעותה הרחבות פיסקאליות וקיצוץ במסים. 

בשלהי עונת הדוחות, צפויה ZTO Express הסינית לדווח לאחר הסגירה. גם Shoe Carnival ו-Thor Industries ידווחו לאחר הנעילה.

מניות הקמעונאיות הגדולות ימשיכו לרכז עניין על רקע מכירות יום "שישי השחור" שהיו טובות. הקמעונאיות דיווחו ביום שישי על היקף מכירות מרשים בעיקר באמצעות האינטרנט כשהנתון האחרון עליו דווח הוא מכירות של מעל מיליארד דולר ביום.