קבוצת דלק עברה לרווח רבעוני; תחלק דיבידנד של 200 מ' ש'

הקבוצה הרוויחה ברבעון החולף 85 מיליון שקל, לעומת הפסד של 261 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ■ עלייה ברווחי הפעילות בתחום האנרגיה בישראל

אסי ברטפלד / צילום: תמר מצפי
אסי ברטפלד / צילום: תמר מצפי

קבוצת ההחזקות דלק , שבשליטת יצחק תשובה ובניהול אסי ברטפלד, סיכמה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של כ-85 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-261 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ובזכות כך עברה לרווח גם מתחילת שנה. כך, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2016 רשמה דלק, שנסחרת בבורסה לפי שווי של כ-9.3 מיליארד שקל, רווח נקי של כ-250 מיליון שקל. זאת לעומת הפסד המיוחס לבעלי מניות החברה בהיקף של כ-29 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2015.

הקבוצה הודיעה במקביל על חלוקת דיבידנד בהיקף כולל של כ-200 מיליון שקל, שיחולק לבעלי מניותיה נכון ל-12 בדצמבר, וזאת בהמשך לדיבידנדים בהיקף מצטבר של כ-260 מיליון שחולקו כבר השנה. מדובר על דיבידנד של כ-16.7 שקל למניה, שנסחרה הבוקר לפי שווי של כ-772.4 שקל.

בחברה ציינו כי "חלה עלייה משמעותית ברווחי כל מגזרי הפעילות של הקבוצה", וש"שותפויות אבנר ודלק קידוחים השלימו את גיוס המימון הדרוש לפיתוח לוויתן", כשהמנכ"ל ברטפלד הוסיף: "החתימה על הסכם הייצוא עם ירדן, ועם מספר שחקנים בשוק המקומי, והשלמת הסכם המימון הנדרש לשותפויות לפיתוח מאגר לוויתן, מקדמים את מועד החלטת ההשקעה הסופית לפיתוח לוויתן".

כמו כן, בצל גידול בהכנסות מפעילות חיפושי והפקת גז ונפט מתחילת שנה, ולמול ירידה פעילות הדלקים בישראל, תוצאות פעילות חיפושי והפקת נפט וגז מתחילת השנה הסתכמו ברווח של כ-294 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-214 מיליון שקל בתקופה המקבילה - גידול של כ-37%, ש"נובע בעיקר מגידול בהכנסות ממכירת גז טבעי וקונדנסט בפרויקט תמר". רק ההחזקה בחברה המוחזקת הזרה איתקה, שנרכשה בשנה שעברה, הניבה לדלק הפסד, לא מהותי.

שווי ההשקעות הפיננסיות של הקבוצה במניות של חברות זרות הפועלות בעיקר בתחום האנרגיה - בעיקר וודסייד ונובל, מסתכם בכ-536 מיליון שקל, לאחר שב-2015 נרשמה בגין מניות אלה ירידת ערך ניכרת, של כ-338 מיליון שקל. ברבעון השלישי של 2016 הכירה החברה ברווח בסך של כ-12 מיליון שקל מתיק ני"ע כאשר מתחילת השנה לא בו שינוי. כמו כן, מתחילת השנה מימשה דלק מניות בכ-233 מיליון שקל, כשלאחר תום הרבעון השלישי תיק זה המשיך להצטמק, כשדלק מכרה מניות נוספות, בהיקף של עוד כ-165 מיליון שקל.

במסגרת הרחבת מוטת החזקותיה בתחומי האנרגיה, כחזון אסטרטגי שכולל גם יציאה ממרבית יתר תחומי הפעילויות - ובראשם הפיננסים וההתפלה (וזאת בהמשך לשורת מימושי נכסים שכבר בוצעה, ובהיקף אדיר), חתמה אתמול דלק על הסכם לרכישת 17.5% משותפות החיפושים בחו"ל רציו פטרוליום (לכשזו תונפק בת"א) וכן זכתה עם גדעון תדמור במכרז על זכויות ברישיונות אקספלורציה במזרח ניופאונדלנד בקנדה.

דלק גם מחזיקה בקבוצת הביטוח הפניקס, ודרכה בבית ההשקעות אקסלנס, שנמצאים בימים אלה במרכז מהלך למכירתן ליאנגו הסינית. העסקה טרם הושלמה, ובעיקר מחכה לקבלת אישור הפיקוח על הביטוח בישראל.