נעילה חיובית בוול סטריט; הנפט צנח בכ-3.8%

במהלך היום, רשם הנאסד"ק רמות שיא ■ צפויים קשיים לחברות אופ"ק בגיבוש ההסכם לצמצום התפוקה ■ דיסני וטוויטר הודיעו על שיתוף פעולה חדש ■ גולדמן סאקס ספג הורדת דירוג

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים. מדד הנסדא"ק המסחר באירופה ננעל במגמה חיובית, ואילו המסחר בבורסות אסיה התנהל בתנודתיות. המשקיעים ממתינים בדריכות לפגישת המדינות החברות בקרטל אופ"ק.

 

בגזרת המאקרו, התפרסם נתון מקדים לתמ"ג בארה"ב, שהציג עלייה (בהתאמה שנתית) של 3.2%, לעומת התחזיות שצפו עלייה של 3%. 

הנפט  נסחר בירידות לאור הקשיים של יצואניות הנפט הגדולות לגבש את ההסכם לגבי צמצום התפוקה בפגישתם שתחל מחר. תאגיד הנפט הלאומי של לוב אמר השבוע כי אין בכוונתו לקחת חלק בהסכם. גם שר האנרגיה הסעודי,חאליד אל-פאלי, אמר כי להערכתו השוק יאזן את עצמו ללא התערבות הקרטל.

המדינות החברות בקרטל ייפגשו מחר בוינה. נזכיר כי בפגישתם האחרונה שנערכה באלג'יריה בחודש ספטמבר הודיעו המדינות על כוונתן להגיע להסכם הגבלת התפוקה, ונראה כי אפילו איראן השתכנעה להצטרף להסכם. לאחרונה התערערה התקווה, ולכן התנודתיות במחירי הנפט בשבועות האחרונים.

רשת המיקרו-בלוגינג טוויטר   וענקית המדיה וולט דיסני  סיכמו על שיתוף פעולה בשידור מפגש שאלות ותשובות עם במאי ושחקני הסרט Rogue One, הבא בסדרת Star Wars הפופולרית. האירוע ישודר בשידור חי ובלעדי בטוויטר, במסגרת המאמץ המתמשך שלה לחזק את מעמדה בשוק התוכן.

הראלי האחרון שחוותה מניית גולדמן סאקס  גרר הורדת המלצה מפירמת Numora, שמדרגת כעת את המניה בהמלצה "נייטרלית" לעומת המלצת "קנייה", שנרשמה קודם.

יצרנית מוצרי היוקרה טיפאני  פרסמה את דוחותיה לרבעון האחרון, בו רשמה רווח של 76 סנט למניה - גבוה ב-9 סנט מצפי האנליסטים. הכנסות החברה עלו גם הן על התחזיות.

דיווחים בעולם גורסים כי חברת הנפט הבריטית-הולנדית, רויאל דאץ' של, שוקלת להעמיד למכירה את שדות הנפט שבבעלותה בעיראק, כחלק מתוכנית למכירת נכסים בסך 30 מיליארד דולר.

יצרנית התרופות פייזר  זכתה להעלאת דירוג מהבנק הבריטי ברקלי'ס, שהעלה את מחיר היעד של המניה ל-38 דולר.

לאחר הנעילה ידווחו גם אוטודסק , Guidewire Software ו-Splunk. גם Nutanix תדווח לאחר הנעילה, לראשונה מאז הונפקה בספטמבר.