עמוס לוזון ממנה את עורך הדין שלו למנכ"ל הקבוצה

עו"ד ארז תיק ינהל את קבוצת לוזון, ששוויה הוא 145 מיליון שקל - לאחר עלייה של 330% מאז שלוזון רכש את השליטה ■ בהמשך צפוי לוזון להפוך ליו"ר הקבוצה

ארז תיק / צילום:  איל יצהר
ארז תיק / צילום: איל יצהר

אחרי כמה חודשים בראשות קבוצת לוזון שבשליטתו, מפנה עמוס לוזון את תפקידו כמנכ"ל החברה וממנה במקומו את עו"ד ארז תיק - כך נודע ל"גלובס". בהמשך ככל הנראה לוזון יעבור לכהן כיו"ר הקבוצה, במקומו של היו"ר הנוכחי, שמשון הראל.

תיק, טייס בעברו, שותף מייסד במשרד עורכי הדין תיק, גלעד, קינן, עומד בראש מחלקת העסקאות והפרויקטים של המשרד, ולפי אתר החברה "הוא בעל ניסיון רב בטיפול ובהובלת עסקאות ופרויקטים גדולים עבור יזמים וחברות ציבוריות ופרטיות מהשורה הראשונה בישראל, בתחום הנדל"ן, המלונאות, והמימון". לוזון מסר היום כי "אני עובד עם עו"ד ארז תיק ועם המשרד שלו כבר 18 שנה. יחד נוכל להטיס את החברה לגבהים חדשים".

לוזון החל לשמש כמנכ"ל קבוצת לוזון  (לשעבר קבוצת א. דורי) חודשים ספורים לאחר שרכש בתחילת השנה הנוכחית את השליטה בקבוצה מידי גזית גלוב תמורת פחות מ-10 מיליון שקל. במקביל מינה לוזון את אחיו, יעקב לוזון, לתפקיד מנכ"ל החברה הבת דורי בנייה ואת בתו של עמוס, ליה לוזון, למנהלת פיתוח עסקי ועוזרת אישית לעמוס בתפקידו כמנכ"ל. שווי השוק הנוכחי של קבוצת לוזון הוא 145 מיליון שקל, לאחר עלייה של 330% מאז רכש בה לוזון את השליטה.

לוזון רכש את השליטה בקבוצה הנושאת היום את שמו בתחילת השנה, ומאז הצליח לייצב את פעילותה. באחרונה התעניין לוזון ברכישת פעילותה של חברת הבניה הקורסת אורתם סהר, אולם בסופו של דבר העסקה לא יצאה לפועל. במקביל, פעל לוזון באחרונה להפוך לבעל השליטה היחיד בחברת הנדל"ן הפולנית רונסון, בעסקה בעקבותיה צפויה לוזון לאחד את פעילותה של רונסון בדוחותיה והעריכה כי המהלך "יגדיל את סך המאזן של החברה ואת הונה העצמי", וכן צפתה "רווח חשבונאי מהגדלת אחוזי ההחזקה ברונסון".

במסגרת העסקה, רונסון קיבלה לידיה את מניות מי שהייתה שותפתה של לוזון בחברה - חברת תיאטראות ישראל של משפחת גרדינגר, ולוזון ציין אז כי הוא "מאמין גדול ברונסון ובפוטנציאל שלה. כבעל השליטה היחיד בחברה, יתאפשר לי להוביל את רונסון להישגים וצמיחה ולהפוך אותה לחברה הגדולה והטובה ביותר בפולין".

מנכ"ל חדש גם לאספן גרופ

מינוי נוסף של מנהל לחברת נדל"ן ציבורית, הגיע היום מכיוונה של אספן גרופ, שעדכנה כי מתחילת 2017 מי שיכהן כמנכ"ל שלה יהיה גיא אליאס. אליאס (44) הוא עו"ד במקצועו, ובתפקידו האחרון כיהן במשך כחמש שנים כמשנה למנכ"ל של קבוצת קרדן אן.וי, הפועלת בעסקי הנדל"ן בחו"ל, תשתיות מים וחקלאות ושירותים פיננסים. בעבר מילא אליאס גם תפקידים שונים בקבוצת אלוני חץ.

מינויו של אליאס נעשה חודשים ספורים לאחר שהמנכ"ל הקודם, תמיר פוליקר, סיים בסוף חודש אוגוסט במפתיע את תפקידו, לאחר כשנה וחצי בלבד.

אספן גרופ, שבשליטת רוני צארום, פועלת ברכישת, יזום והשכרת נכסים מניבים בישראל, בהולנד, בגרמניה ובשוויץ, וכן מחזיקה בחוות סולאריות ומתקנים לייצור חשמל בישראל ובאיטליה.

החברה טרם פרסמה את דוחות הרבעון השלישי שלה, ובסיכום מחצית השנה הכנסותיה עלו ב-2% ל-98 מיליון שקל ולמרות שחיקת הרווחיות התפעולית, צמצום ניכר בהוצאות המימון שלה סייע לה להציג זינוק של קרוב ל-180% ברווחיה שהתקרבו ל-30 מיליון שקל.